| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Elektriska styrservopumpar som sköter sig själva?
|
2 besök senaste veckan (25829 totalt) |
|
Re:
Jag har tagit en sådan pump och monterat på min bil.. Stämmer att det bara är +, jord och signal som behövs för att få igång den. Den är avsäkrad 80A (!). Se till att få med slangarna, tryckanslutningen i botten på pumpen kan vara lite svår att få tag på eftermarknaden. Pumpen har två steg, den går på lägre varv när den inte belastas och ökar varvet med belastningen. Pumpen finns i två olika utföranden, TRW1 eller TRW2. Den ena är mindre och har kylflänsar i botten. Jag har den avlånga typen på min bil, bild 2 nedan.
_________________ Johan H |
||||
|
Re:
Vet du hur stor den övre pumpen är på ett ungefär. Jag är på jakt efter el elservo, har hört att A-class har en elservo som ska funka. Tyvärr har jag inte hittat någon bild på en sådan. Så är det någon som har bilder på en så ladda gärna upp dom. _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
|
Re: Elektriska styrservopumpar som sköter sig själva?
Jag har precis monterat dit en MB A-klass elservopump. I morgon ska jag fixa slangarna, Är det någon som vet vart på generatorn den blåa kabel skall sitta. Det finns 3 st ca 0.75 m2 kablar plus den feta på generatorn. _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
|
Efter sjukt mycket letande har jag nu hittat en pump som verkar funka bra, liten och smidig ca 5kg.
Kostade 3000:-, om någon vill ha en kan jag ev. få tag på ett par till, men det är någon veckas lev tid då dom inte kommer från Sverige. PM vid intresse. _________________ MVH Reine Delwall |
||||
|
Re:
Yes, det är strömmatningen. Enda sladdar som går in i pumpen. Tyvärr är mitt elektriskaögonmått inte riktigt på den nivån att jag ser vilken kabelstorlek det är men det ska väl gå att mäta om du vill veta. _________________ MVH Reine Delwall |
||||
|
Re:
Vad är det för slanganslutningar (gängor?) på den pumpen, ser riktigt fin ut! _________________ Daniel Sundström |
||||
|
Re:
Har du lust att dela med dig varifrån den kommer ? Kan det vara från en renault clio ? /A _________________ Alfred Schygge |
||||
|
Re:
Har du nån mer info om pumpen som måtten på den hur mycke ström drar den (avsäkrings storlek?) annan info? Hur ser slang anslutningarna ut? Har du hunnit testa den själv, funkade den bra? _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
|
Re:
okej, men kan du ge lite mer info om den som ampere, storlek, kanske ta foto med en cola burk bredvid samt bild på slanganslutningarna osv.. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Elektriska styrservopumpar som sköter sig själva?
|
2 besök senaste veckan (25829 totalt) |