| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Plocka bort ABS
|
5337 besök totalt |
|
Re: Plocka bort ABS
Finns väl egentligen inga nackdelar med ABS på en banbil bortsett från den extra vikt systemet utgör. På tävlingsbilar är däremot ABS ofta inte tillåtet varvid man kör utan, men då blir man vanligen tvungen att manuellt justera bromsbalansen. Modernare ABS system hanterar vanligen bromsbalansen också, sedan ser systemet förstås till att man inte låser något hjul under inbromsning. |
||
|
Re: Plocka bort ABS
Alla ABS-system jag har testat, har haft en repeterbarhet som har varit för dålig för att duga till bankörning. EDIT: Nej förresten, Porshe 911 Carrera 4; 'hade faktiskt ett system som fungerade. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Anledningen till att jag först ville ha bort ABS systemet va för att sensorerna va trasiga. Annars hade jag låtit ABS systemet vara och bara plockat ut säkringen när jag inte vill ha ABS.
Jag har nu satt i dummies istället. Kommer att koppla så att lampan lyser vid start. Ska se vad bilprovningen säger om det när det väl gäller... svar kommer
_________________ Johnny omö Bergkvist Renault Clio 16v |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Plocka bort ABS
|
5337 besök totalt |