Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9150 besök totalt |
Påsk med däckskrik och bromsdamm på Nordschleife! 20-24/3-08
Så var det snart vår igen... Vi var nere på Nürburgring på påsk förra året och tänkte göra en repris... Påsk ligger 2 veckor tidigare i år... 20-24 Mars ska vi vara där... förra året hade vi sol och tillräckligt med värme för att gå i bara T-shirt där nere (och lederhosen såklart) ![]() Tänkte kolla om det är några fler som ska ner?! Vi har bokat på "Hotel am Tiergarten" www.am-tiergarten.de . Vi är 4 eller 6 stycken (beroende på om dom sista lyckas få tag på bil) som åker ner i 2 eller 3 bilar. Nürburgring har öppet 4!!! heldagar i rad under påsken... fredag 21'e till måndag 24'e är det helöppet. ![]() Självklart så avgör ju vädret lite om man åker eller inte då det är lite tidigt på året... lite trist att åka i snö, men bara det ser hyfsat ut så bär det av. ![]() /Magnus |
||||||
Aha, vad sugen man blir! Ska titta lite på planeringen för våren, kan bli en bil till(min) om det inte krockar med något annat. Självklart om det är OK för Er? jag menar ni kanske inte vill ha en Skoda i karavanen
![]() |
||||||
Re:
Klart vi vill ha en Skoda i karavanen! :-) /Magnus |
||||||
Va roligt... verkar som det blir en del svenskar och norrmän till påsk då!
/Magnus |
||||||
Jeg drar ned med båten 14/3 og hjem 24/3. Skal en tur til Amsterdam en dag eller to. Skal ha med dama så det blir litt alternativt når banen ikke er oppe.
Skal bo i Adenau. Det er vist mange norske som skal ned. _________________ Arne orberg |
||||||
Det låter kul Vicco... då blir vi 2 Z3'or på ringen iaf... vem får bäst tid tro?
![]() ![]() /Magnus |
||||||
Re:
Som den ärrade ringen-veteranen du är så lägger jag min röst på dig ![]() _________________ Viktor Ekström BMW Z3 M-coupé BMW E36 325 Tesla 3 SR+ |
||||||
Re:
Haha... efter 3 gånger känner jag mig inte som nån veteran visserligen ![]() Har du aldrig varit där nere innan kan jag rekommendera dig att läsa ringenkursen här på rejsa och kolla på lite filmer på youtube och även spela lite dator... GTR2 är mycket bra att lära sig ringen på tycker jag. Så slipper du få några allt för jobbiga överraskningar när det dyker upp en kurva efter krön som du håller allt för hög hastighet på ![]() /Magnus |
||||||
Re:
Har kört på ringen en gång tidigare, men det gick alldeles för sakta! =) _________________ Viktor Ekström BMW Z3 M-coupé BMW E36 325 Tesla 3 SR+ |
||||||
Re:
Tjenare. Stämmer bra att det nog är jag från andra forum... har dock aldrig testat Camaron nere på Nürburgring... är nog inte nåt jag skulle vilja göra utan att byta till några hiskeliga värstingbromsar... min erfarenhet av camaron var att man kunde göra 2 ordentliga inbromsningar per kväll och sen fick man låta den vila till dagen efter innan man kunde bromsa ![]() Har sålt Camaron och kör nu Z3M istället... fastnade mer för att svänga, än att gasa rakt fram vilket jag tyckte var det som Camaron var byggd för. /Magnus |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9150 besök totalt |