| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stötdämparverkstad
|
1378 besök totalt |
|
Stötdämparverkstad
Jag har ett litet problem med en av mina dämpare och det är att det är ett hå på en av slangarna mellan dämparen och justeringsburken.. Jag har kollat med Forza men dom kan inte hjälpa mig,, har ni något annat tips på vem som kan hjälpa mig innan jag skickar dämparen till England? Det är en dämpare från Dynamic suspensions
_________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
Det kan säkert jag göra. Beror iofs på hur ventilen för påfyllningen av nitrogen ser ut. Det är inte säkert att grejerna jag har passar.
|
||||||
|
Re:
Kanoners, jag kan ta ett par bilder när jag kommer hem ikväll, ventilen på justeringsburken är en vanlig "bilventil" På dämparen sitter det något annat så det måste jag kolla upp _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
Re:
Bilventil funkar. Om det är extern resarvoar på alla och där sitter en bilventil så räcker det. Då behöver man inte klabba på dämparen. |
||||||
|
Re:
Aha då är jag med, jag trodde det var olja i slangen mellan dämparen och reservoaren men det är alltså "bara" gas i slangen? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
Re:
Magnus: Jag åker Göteborg-Kalmar på söndag em/kväll och kan ta med dämpare till Samuel om han har möjlighet att ta emot då!
_________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
|
Re:
Jag kanske va lite otydlig. Jo det är olja i slangen. Men bara man har släppt på trycket i reservoaren så kan man ju sedan lossa slangarna och ersätta dom. Jag kan troligvis ta emot dämparna när som. Svårt att lova ett pris bara. Vet ju inte vad för storlek det är på slangen och anslutningar. Skulle tippa på att en custom-made slang går på 500-600:- netto. Jag kan ju göra allt från att bara byta slangar och trycksätta dom till att renovera, byta olja och mäta dom i dynon. |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Stötdämparverkstad
|
1378 besök totalt |