Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 13861 besök totalt |
Då är nog mina fjädrar alldeles för hårda, eller vad tror du? |
||||||||
vet ej hur det blir. Du har ju dubbla fjädrar och får väl en progressiv rörelse. Detta är lite överkurs för mig kan jag erkänna. Jag best. ett fjäderkit för nordslingan och ett till vanlig körning. Ska testa de hårdare fjädrarna nästa gång. I hatzenbach 1 så bottnade vänster dämpare fram. Skulle även vara kul att få på 255 fram och 275/285 bak, vilka fälgar sväljer det som passar. Edit. Johan, du får väl komma o köra min bil då. Du om någon vet hur en M3 ska kännas under stress. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||||
För mig med.
Jag tror det blir utmärkt med dina hårdare fjädrar och att mina är för hårda. Hur kändes det när den bottnade?
Bak funkar det nog med vilken 9,5-10,5"-fälg som helst, t ex BBS RC 18*10". Fram bör den nog vara minst 9" men det kan nog funkar med 8,5" också. De senare finns bl a som BBS RC. De finns även som den undersköna BBS LM ![]()
Jag körde ju din bil från Adenau till RR, iofs inte hårt men den kändes mkt bra då. Min är nog för hård iaf. ![]() ![]() |
||||||||
Först bottnade fjädringen pga. felinst. ( ja det var jag) Sedan blev det
bättre men den bottnade iaf. Mycket möljligt att det var felist. men jag tror inte det. När vänster fram bottnade kändes det som det blev direkt kontakt med banan. Om dom nu bottnade, vad vet jag. När mina stänkskydd skrapar i så vet man att det går för lågt på den sidan. Nästa års projekt får bli bredare däck o fälgar. 255 F 275 R Helst Michelin pilot sport cup. Och en halvbur. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 13861 besök totalt |