Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
E85 BMW-cup
<<   1, 2
5511 besök totalt
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

BTG skrev:
Arne skrev:
Hoppas ni inte uppfattar mig som alltför motsträvig, jag bara försöker skapa en balanserad bild av vilka för/nackdelar det är..

Utan att ta mer sida än att E85 som helhet är kejsarens nya kläder vill jag anföra följande:
Den roll du antagit Arne, är absolut nödvändig. För att någonting skall kunna utvecklas måste det finnas motpoler, gärna flera.
om ingen infrågasatt något skulle gud fortfarande levat, kvinnan inte haft rösträtt och jorden varit platt.

// Ivrig ifrågasättare

Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Re:

BTG skrev:
Arne skrev:
Hoppas ni inte uppfattar mig som alltför motsträvig, jag bara försöker skapa en balanserad bild av vilka för/nackdelar det är..

Utan att ta mer sida än att E85 som helhet är kejsarens nya kläder vill jag anföra följande:
Den roll du antagit Arne, är absolut nödvändig. För att någonting skall kunna utvecklas måste det finnas motpoler, gärna flera.
om ingen infrågasatt något skulle gud fortfarande levat, kvinnan inte haft rösträtt och jorden varit platt.

// Ivrig ifrågasättare

Ska jag vara ärlig så kör inte jag på etanol för miljöns skull utan för att det är ett bättre bränsle.

Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005

Hyllinge har köpt utrustning för att kunna släcka. thumbs up Snart är det inte det som hindrar i alla fall.

http://www.ercup.se/index.asp?D=324

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Angående en ev. motion gällande bruk av E85 i BMW Cup 2009.

Från vår hemsida:

Citat:
Motion om ändring i BMW Cup reglemente

Hur går det till ?
Alla medlemmar i BMW Sport Club har rätt att komma med synpunkter och förslag om ändringar i BMW Cup reglementet. Förfarandet kallas motion om ändring i BMW Cup Reglementet. Det går till så att man helt enkelt skriver ned sina förslag och synpunkter i ett email eller vanligt brev och skickar det till någon av representanterna i reglementsgruppen. De personer som ingår i reglementsgruppen hittar du på kontakt-sidan.

I motionen skall tydligt anges vilken del av reglementet som avses samt din motivering till varför du tycker den bör ändras.

Citat:
Följande datum gäller:

1/10 - Senaste datum en motion skall vara reglementsgruppen tillhanda

1/10 - 1/11 -Inkomna motioner presenteras för alla medlemmar på denna sida.

OBS - Alla motioner presenteras anonymt, d.v.s. utan namn på avsändaren.

Citat:
1/11 - 1/12 -Reglementsgruppen sammanträder och tar fram en rekommendation till styrelsen för beslut. Styrelsen är högsta beslutande organ för reglementet i BMW Cup.

1/12 -Nytt reglemente presenteras för medlemmarna här på hemsidan

...under tiden går det ju alltid att försöka denna väg:

Citat:
Dispenser i BMW Cup -Hur går det till ?

Alla dispens-ansökningar behandlas av styrelsen för BMW Sport Club.
Styrelsen tar hjälp av reglementsgruppen om dispensen avser den tekniska delen i reglementet.
om du vill ansöka om dispens för något skickar du din ansökan per email eller brev till någon av Cup-representanterna eller annan person i styrelsen.
I ansökan skall klart framgå vad dispensen avser och tidpunkt när den skall gälla (kan vara enskild deltävling eller hel säsong).
Muntlig ansökan godkänns inte.
Godkänd dispens presenteras på denna sida.

Teoretiskt sett kan vi alltså ha E85 i BMW Cup reglementet 1/12 2008 om någon nu önskar det

Ekerö
Här sen Jul 2006

Borde inte alla handelsbränslen tillåtas? Hade varit intressant att se dieselbilar i något reglemente också.
I standardklasserna i roadracing är det "handelsbränsle" som gäller och iom att e85 finns för alla att köpa är det tillåtet där. Tror vi har en kille som är på gång att konvertera sin hoj inför i år.

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

OFFkeFF skrev:
Borde inte alla handelsbränslen tillåtas? Hade varit intressant att se dieselbilar i något reglemente också.
I standardklasserna i roadracing är det "handelsbränsle" som gäller och iom att e85 finns för alla att köpa är det tillåtet där. Tror vi har en kille som är på gång att konvertera sin hoj inför i år.

En dieselbil har redan körts med framgång i BMW Cup. Anledningen till att E85 inte är tillåten har bl.a med säkerhet i form av släckutrutning att göra, men mer info varför inte E85 är tillåtet kan reglementsgruppen svara på.
Hur reglementet för BMW Cup ska se ut kommer inte diskuteras i en tråd här på rejsa, men du är välkommen att ta kontakt med någon ur nyss nämnda reglementsgrupp om du är sugen på att tävla.

NS: 38 varv
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Får se om jag tar det klivet någon gång, tävlar gör jag helst på tvåhjulingar men är för tillfället för skadad för det, men kommer sladda runt lite med gatbilen i sommar, sen får vi se vad som händer

Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Inte för att jag bryr mig för i BMW cup kommer jag köra på det bränsle som är tillåtet. Men vilken inriktning kommer cupen ta nu när SBF ska förbjuda fossila bränslen på sikt? Säkerheten vet jag inte om jag köper för alla banor som STCC kör på måste ju redan sen ett par år ha utrustning för alternativa bränslen eller är det bara hyrt in?

Citera
Allmänt banåkaforum
E85 BMW-cup
<<   1, 2
5511 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande