Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5511 besök totalt |
Re:
![]() |
||||||||
Re:
Ska jag vara ärlig så kör inte jag på etanol för miljöns skull utan för att det är ett bättre bränsle. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Hyllinge har köpt utrustning för att kunna släcka.
![]() http://www.ercup.se/index.asp?D=324 |
||||||||
Angående en ev. motion gällande bruk av E85 i BMW Cup 2009.
Från vår hemsida:
...under tiden går det ju alltid att försöka denna väg:
Teoretiskt sett kan vi alltså ha E85 i BMW Cup reglementet 1/12 2008 om någon nu önskar det ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
Borde inte alla handelsbränslen tillåtas? Hade varit intressant att se dieselbilar i något reglemente också.
I standardklasserna i roadracing är det "handelsbränsle" som gäller och iom att e85 finns för alla att köpa är det tillåtet där. Tror vi har en kille som är på gång att konvertera sin hoj inför i år. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||
Re:
En dieselbil har redan körts med framgång i BMW Cup. Anledningen till att E85 inte är tillåten har bl.a med säkerhet i form av släckutrutning att göra, men mer info varför inte E85 är tillåtet kan reglementsgruppen svara på. Hur reglementet för BMW Cup ska se ut kommer inte diskuteras i en tråd här på rejsa, men du är välkommen att ta kontakt med någon ur nyss nämnda reglementsgrupp om du är sugen på att tävla. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||||
Får se om jag tar det klivet någon gång, tävlar gör jag helst på tvåhjulingar men är för tillfället för skadad för det, men kommer sladda runt lite med gatbilen i sommar, sen får vi se vad som händer
![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||
Inte för att jag bryr mig för i BMW cup kommer jag köra på det bränsle som är tillåtet. Men vilken inriktning kommer cupen ta nu när SBF ska förbjuda fossila bränslen på sikt? Säkerheten vet jag inte om jag köper för alla banor som STCC kör på måste ju redan sen ett par år ha utrustning för alternativa bränslen eller är det bara hyrt in?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5511 besök totalt |