| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Byggporr... ökenracer.
|
3429 besök totalt |
|
Byggporr... ökenracer.
Byggporr i en klass för sig.
Ajden kan nog få lite motivation av denna... Ladda inte in sidan när ni sitter på jobbet - det verkar vara över 30 sidor, så arbetsmoralen kommer få sig en törn.
http://www.race-dezert.com/forum/sho |
||
|
Hede facktsikt funderingar på att bygga en såndär istället för bentleyn, men det finns tyvärr inga öknar i sverige än så det fick bli en asfalts bil istället.
Eller börjar det bli öknar nere i skåne ? I så fall flyttar jag ned dit direkt och bygger en såndär
Jag lägger ned mycket energi i det projektet att fösöka öka växthuseffeckten tillräckligt så även vi i sverige kan få våran egen öken att leka i.
För utan öken är det ingen idé att bygga en sån, har haft en sandloppa och jag har aldrig träffat så många griniga personer som när jag körde den.... |
||
|
|
||
|
|
||
|
Fantastiskt! Verkligen fantastiskt
Jiggarna och arbetet runtomkring själva rörhögen är ju helt makalöst
Det mesta i sig är ju bilder av yrkeskunnande, men helheten visar på passion och ett brinnande intresse. Nån har manglat timmar med rörnotchen, beredning av rören och inte minst med svetsen, tänk bara gasåtgången på alla meter svets där
Jag läste väldigt sporadiskt i inläggen.. var det nån som såg en siffra i timmar på en komplett färdig rörhög? _________________ /Anton Lillsund |
||
|
otroligt fint bygge!
Varför är röret där böjt? http://www.race-dezert.com/forum/att _________________ /David Johansson |
||
En intressant siffra, om man tar med totala antalet mantimmar. Har ju gått en och annan timme på CAD och beredning gissar jag. Alla rören är ju t ex kapade enligt CAD underlag och inte tillpassade för hand... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
|
||
|
På tal om de ultraporriga svetsfogarna... Det ser inte ut som de tillfört något material utan bara smält ihop delarna som ligger intill varandra. Hur blir hållfastheten i detta läget? Man ser ju tydligt på några bilder att det blir en sk urgröpt svets. Borde det inte bli starkare med en råkad eller slätstruken?
Skulle ju säkert ta tre gånger så långt tid men... _________________ Peter Sternersson |
||
![]() |
Bilder o videos
Byggporr... ökenracer.
|
3429 besök totalt |