Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 11648 besök totalt |
Här finns lite fler tider med referenser...
http://www.supercars.net/PitLane?vie ![]() |
||||||||
Re:
Jajjamännn! ![]() Men jag har för mig att tiderna är satta till 7.47 för 996GT3RS, 7.46 för 996GT2 och 7.48 för 997 GT3RS _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Re:
Å vad har du för referens till dessa tider? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Ja doms tämmer har jag förr mig med, man får int eglöma att gt2an inte hade R däck om den skulle haft det vore den nere på 7,3x nått _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Det där är en intressant frågeställning följdfrågan är ju då under vilka förhållande det var. Vilket väder var det. vilken var lufttempen, vägtempen, vilket bränsle? vilka däck, hur långt var däcken körda med, hur mycket bränsle var itankat, hur mycket loggutr hade de i bilarna, var han förkyld, hade han sovit lika många timmar den natten eller rent av hela veckan? var allt frid och fröjd hemma med frugan osv osv osv. 7.39* -- 161.58 km/h -- Porsche 997 GT3, 415 PS/1395 kg, *mfr. (quote sport auto 05/06) i en annan tråd här på rejsa så står det ju dessutom att 997RSen är nere på 7.34 med Walter. CGTn kördes med vanliga gatdäck. blablabla. Vart jag vill komma med detta är att man nog ska ta de där tiderna med inte bara en nypa utan en hel skopa salt. _________________ Gustav Berggren |
||||||||
Re:
Å jag har H.vS SportAuto _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Re:
Självklart. Så är det naturligtvis alltid. Samtidigt kan man ju fråga sig om de åker ut på ett varv och det blir resultatet? Jag tror Horst lägger ett antal varv med allt högre tempo. Han skulle nog själv gärna se att nya var snabbare, eller hur? Men sedan blir det vad han bedömer är så snabbt det kan gå med sin personliga marginal... Men vad skall vi annars göra här bakom tangentbordet en kulen och regnig marsdag? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Re:
Nej precis, jag tycker också att det är ett väldigt intressant ämne så jag menade absolut inte att försöka "stänga tråden" ![]() (Sry att jag hamnade lite offtopic :P) _________________ Gustav Berggren |
||||||||
Re:
_________________ Gustav Berggren |
||||||||
Tider från Sport Auto.
http://www.sportauto-online.de/test_U_technik/supertest/ _________________ Johan Christensson |
||||||||
Re:
TAckar. Intressant är att 997 GT3 och GT3 RS kör på samma tid, 7.48. ( och 996 GT3 RS på 7.47!!) Var kan man utläsa vad de har för däck etc? Får man gå igenom varje artikel? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Re:
Verkar svårt att hitta om man inte vill köpa en download. Hittade tidningen där 997 GT3 är med och den har Sport Cup däck och keramikbromsar. Ska även har testet av 997 GT3 RS någonstans bland några flyttlådor. _________________ Johan Christensson |
||||||||
Re:
För vad det är värt, i Walters mycket läsvärda bok "Rückspiegel - Meine Laufbahn in Bildern" från 2007 skriver han om hur han första gången körde 997 GT3 och 997 GT3 RS, undantaget testkörningar förstås, på Nordschleife inför lanseringen 2006. GT3 körde han runt på 7.46 med "några fuktiga partier" och RS:en kördes på 7.42, står inget explicit om huruvida partierna fortfarande var fuktiga dock. Säger givetvis inget om huruvida han eventuellt kört dessa modeller vid senare tillfällen på snabbare tider, men personligen tycker jag de låter hyfsat rimliga om man jämför med Horst. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||
Horst v S test av 997 GT3 RS skedde för övrigt enligt artikeln i Sport Auto under stor tidspress och han körde endast ett varv som direkt timades. Inte en chans i världen att 996 GT3 RS är snabbare än 997 GT3 RS under samma förhållanden på Ringen. Men, det är ju imponerande att Horst kan sätta sig i en bil och direkt vara relativt snabb.
/Lars _________________ /Lars Nottehed |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 11648 besök totalt |