| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kaminställing
|
2788 besök totalt |
|
Re:
Jag skulle nog rekommendera en indikatorklocka istället för ett stopp på kolven, men annars mäta 20mm under övre dödpunkt och markera på svänghjulet exempelvis. Ett mätfel när kolven är 20mm under ungefär på någon tiondel eller halv millimeter blir otroligt få grader fel vid dödpunkten
_________________ Roland Johansson |
||
|
Gå gärna in på burtons hemsida för att få tips annars är ändlägesvarianten kanske ngt
Runt övre dödpunkt rör sig veven många grader utan att kolven rör sig speciellt mycket..... Länk http://www.burtonpower.co.uk/technic Önskar jag kunde förklara enkelt... Men allt det vet du väl?
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
Inte 0,05 utan 0,5mm mer öppen insug. (spelar förmodligen inge roll prinsipelelt) Hmm vad som är krångligt/lätt i dette fall har jag igentligen INGEN aning om
Vad händer med en motor med kammen som öppnar senare/tidiagre???? Kamkort, vad är det??? ps Ja, jag tycker motorbyggnad är trågikt, men det MÅSTE göras. _________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Kaminställing
|
2788 besök totalt |