| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
byte motor mazda 323 till större
|
2 besök senaste veckan (2010 totalt) |
|
har funderingar att byta motor i min svängafort bil mazda 323 1,6 8v, årsmodell 1990. har mina funderingar på att byta till 323f 1,8 16v men vet inte om det passar rakt på, eller finns det någon 626 2,0l 16v motor som passar _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||
|
FE3an i 626 Coupé är ju en trevlig motor. Men du behöver nog byta rätt mycket för att få dit den.
|
||
|
okej men vill inte bytta allt för mycket, ska opereras i sommar o får inte lyfta tungt fram till september så det 'är därför jag vill ha en motor som nästan bara är att trycka i
_________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||
|
Byter du låda och och allt med BP DOHC motorn så blir det jue 131hk, fast du bör faktiskt ha en 1,6i 16v SOHC i din?! För det vill jag bestämt minnas det var i alla.
En GTR motor med DOHC låda går ju rätt bra med om man orkar skruva in för vesiktning för någon Turbo får du ju knappast igenom den med..
|
||
|
Re:
fråga igen..... har en mazda 323 1,6l 91 o jag har fått tag i en 323f motor och jag undrar om det är samma växellåda _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||
|
om det är en 1,8 16v dohc i 323f du ska byta till måste du ta vlådan oxå!
Har du fixat väghållningen på nått sätt? Har en ganska rostfri & lätt 323 1,6 16v -92 importerad från holland utan elhissar,taklucka,servo och abs eller annat fjolligt som förhoppningsvis ska få en 1,8dohc eller värre
_________________ Ro bert Je dh |
||
|
Re:
okej vet du om det är samma el shema på dem olika motorena, jo det är en 16v Dohc motor 131hk _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (2010 totalt) |