| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp med Sjänghjul BMW e36
|
897 besök totalt |
|
Hej har en M3 Gt, som nyligen fått ny bak diff (3.91, 75%) och en 6 växlad M3 3.2 låda. Tänkte att när jag endå är i området och grejar så kanske jag ska skaffa ett ALU svänghjul som är lättare än orginal. Jag har kollat på UUC's svänghjul och deras kopplings kit från e34 3.6l M5, men fått tips om JB racings svänghjul också. Några erfarenheter? Någon som har bra förslag? Tacksam för hjälp! Mvh Pär _________________ Pär Sundh |
|
Jo jag har ett lättare svänghjul på min M3 E36 3.2.
Ser ut såhär:
och det har jag köpt ifrån www.gripforce.com Har hittills kört bilen väldigt lite med detta svänghjul, så jag har inte så mycket betyg att ge ännu. Men om jag minns rätt så vägde original svänghjul 14 kg och detta nya väger bara 7 kg. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
|
På min Z3Mc har jag UUCs lättare svänghjul, M5 stage2 koppling, selector rod, short-shift och delrinbussningar i drivlinan. Suveräna prylar! Min bil har dubbelmassesvänghjul orginal och det blir lite smatter på tomgång och kanske lite mer ljud från drivlinan även när man kör, men ljudet när man kör beror nog på att shortshiften är helt i metall.
Se lite bilder på; http://www.garaget.org/mypage/galler
_________________ Viktor Ekström BMW Z3 M-coupé BMW E36 325 Tesla 3 SR+ |
![]() |
Skruva banåkabil
|
897 besök totalt |