| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
billiga stolar bra?
|
2139 besök totalt |
|
billiga stolar bra?
Ngn som har erfarenhet av de här stolarna? http://rr-p.se/webshop/index.php?main_page=product_info&cPath=1398_1432&products_id=1601 Är de ok för gatåka och banträffar? Billiga stolar verkar ju ofta ha tveksamma infästningar. Välkomna med löst tyck!
_________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
||
|
Löst tyck, jaja
Har för mig jag läst någonstans (minns inte vart) att dom här stolarnas infästningar bara sitter med en mutter fastgjuten i plasten. Alltså att det inte sitter nån som helst förstärkning på muttern. Vilket förmodligen inte är särskillt bra. Men hade man inte tänkt att krocka är dom nog bra
_________________ /David Johansson |
||
|
den stolen går att hitta billigare på www.stylingbutiken.se
_________________ Eric Ackeby |
||
|
Jag provsat fasskruvade sådanna på bilsportmässan.
Sämsta skiten jag har suttit i, ryggstöden vred sig och flexade i dem flesta ledderna. Hade jag tagit i hade jag nog kunnat knäcka ryggstödet bakåt genom att böja ryggen bakåt
Så mitt omdömme på stolarna blir
Köp riktiga stolar istället. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Ajdå!
Får mig att tänka på det gamla fina talessättet: om det ser ut som skit och dessutom luktar skit så kan man med rimlig säkerhet anta att det ÄR skit. Stämmer kanske här oxå. _________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
||
|
Jag har samma erfarenheter som johan vid provsittning, sjukt mjuka stolar. Inget jag skulle villja sitta i när någonting går fel. Saker är väldigt sällan för bra för att vara sant
.Tyvärr..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
Re:
Sparco sprint tycker jag är en väldigt trevlig stol för 2000kr. Har även provsuttit dom dyrare sparcostolarna, dom som kostar det dubbla och även dom som kostar 3ggr så mycket, men tycker inte att det var sån enorm skillnad. Så ifall du ville ha tips om en billig sitta-still-stol så fick du precis ett här
edit: sen är ju den senaste versionen av sprinten så jävla snygg
men utseendet är det enda som skiljer så bryr man sig inte om det kan man köpa en begagnad äldre version som jag gjorde, funkar precis lika bra
_________________ /David Johansson |
||
|
Kika in på exempelvis http://www.rallyimport.se/ , visserligen inte helt uppdaterad. Men som du ser finns det ett antal stolar i 2000kronersklassen, FIAgodkända, helt klart en bra lösning wipe. Men det är ju rätt så individuellt, jag sitter inte särskilt bra i en sprint då ryggen är för smal på stolen. Men har man mindre V form på kropen så går det nog utmärkt
. Det bästa är att prova på mässor eller hos någon som säljer stolar. Men du bor i Gävle så det kanske itne är så lätt, eller ? Alternativet är ju att prova stolar som sitter i folks bilar, om du frågar snällt
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
Re:
V-form, eller hur...
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
|
_________________ Jonas Götesson |
||
|
Re:
Har 2 sådanna som jag ska ha i min 924a, känns riktigt bra i kvaliten och finnishen. Snabb leverans ifrån millers också. /Johan _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
billiga stolar bra?
|
2139 besök totalt |