Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-01-10-> Autosport Intl, NEC Birmingham
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (18211 totalt)
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.Ps böcker var verkligen fantastiska! men till det priset så borde dom vara det också..

Själv teckade jag ett år på RCE men dom har inte dragit några stålar än.. får väl se hur det går med det..

Den lilla nätta bilen tror jag kan få bli en "gissa bilen".. Jag lånar din bild P.P och fixar det..
Jag vet vad det är men det var mest för att den mörka av de två hade emblemen kvar på aktern.

Sollentuna
Här sen Aug 2005

Re:

P.P. skrev:

Bågen igen, jag fattar inte ens hur det går till att styra

Navstyrning. Verkar vara en lätt modifierad Bimota Tesi. Idén (som funnit länge) för att bli av med de traditionella gaffelbenen där dämparna jobbar minst sagt ogynnsamt under inbromsning har inte riktigt slagit. Branchen är konservativ och prestandavinsterna inte tillräckligt stora?
Så här funkar det http://www.dinamoto.it/UNIVERSITA/DIDATTICA/esercitazioni_prot_virt_20 . . . .

PS. tackar för trevliga mässbilder!

Åmål
Här sen Mar 2003

Re:

P.P. skrev:

Tvära svängar, här en BRM F1-bil. Gissningsvis ifrån 65-66 eftersom det var boxeråtta i den. 3-litersbilarna hade väl H-16? Sören, en insats igen?

Sökte lite, det är med all säkerhet Jackie Stewart's BRM 261, dock inte boxer-8 utan V8 på 1.5 - 2.1 liter
wikipedia

Ett jättestort tack till alla er som jobbar så för att vi ska få se era bilder, från en som hoppade över mässan detta året......

/LOLA-Christian
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

okey, ytterligare ett frågetecken utrett. Satsar du på Historic-mässan i Mars, eller? Det man läser i annonserna verkar rätt roligt.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003

Re:

P.P. skrev:
okey, ytterligare ett frågetecken utrett. Satsar du på Historic-mässan i Mars, eller? Det man läser i annonserna verkar rätt roligt.

Skulle hemskt gärna göra det, men nu är det familje-prioritering som gäller (=Thailand).
Jag har för övrigt hört att de som har varit på motorsportmässan i Köln har uppskattat den mer än Birmingham, delas denna uppfattning av fler?

/LOLA-Christian
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator
Trådstartare
Re:

Christian Carlsson skrev:
Jag har för övrigt hört att de som har varit på motorsportmässan i Köln har uppskattat den mer än Birmingham, delas denna uppfattning av fler?

Jag var på den i Köln i höstas, men måste säga att jag var måttligt imponerad. Den är enbart för professionella och motsvarar ungefär engineeringdelen på Autosport. Men söker man just professionella racingkunder kan det vara en vettig idé att ställa ut där. Dock, den var väldigt liten och fyllde knappt en ganska liten mässhall.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Är det någon i gänget som kommer ihåg vad Bham pallasa var för något? Jag har tydligen spenderat £ 37,50 där, men kan inte minnas att jag nyttjade kontokortet på någon retaurang eller för den delen något annat ställe (utom bokhandlarna och för tidningsprenumeration).

Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Re:

P.P. skrev:
Är det någon i gänget som kommer ihåg vad Bham pallasa var för något? Jag har tydligen spenderat £ 37,50 där, men kan inte minnas att jag nyttjade kontokortet på någon retaurang eller för den delen något annat ställe (utom bokhandlarna och för tidningsprenumeration).

Va inte det indie krogen brevid ossie bar?

Borde man inte köra någon liknande resa nästa år fast man åker till sema ist?

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Tror den hette något annat, men minnet är ju rätt dunkelt ifrån vissa tidpunkter.

Vart kör man SEMA? Las Vegas? Flyger Ryan dit? Vill man flyga snikflyg till staterna? Vart är Kristians bilder?

Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Re:

P.P. skrev:
Tror den hette något annat, men minnet är ju rätt dunkelt ifrån vissa tidpunkter.

Vart kör man SEMA? Las Vegas? Flyger Ryan dit? Vill man flyga snikflyg till staterna? Vart är Kristians bilder?

oj oj många frågor :P

Yes Las vegas. Tvivlar på att ryan flyger dit men ej säker. Kommer ju troligtvis vara en slant dyrare än att åka till birmingham men tänkte kunde va en kul grej. Går ju alltid att hitta billigare flyg.

Mina bilder ligger för granskning I verkligheten går det trögt. Mkt att göra nu i livet (jobba, träna, köpa delar samt försöka få ihop bilen) och den tid man är ledig orkar man inte sitta i förbannade photoshop och redigera :P hehe

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

Moderator

Re:

Konstapeln skrev:
P.P. skrev:

Christian skrev: blablaundanflyktblablavitlögnblablafulltuppibingenblabla

Fixa dagboken för H*****e

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Ropen skall: Christians bidrag åt alla!!

Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

Re:

P.P. skrev:
Ropen skall: Christians bidrag åt alla!!

Hehe jag skall göra ett seriöst försök i helgen att redigera :P finns det inget program där man bara kan markera 100 bilder exempelvis och göra om till 800x600 format? :P

Men det finns en hake i det hela, Anders får i uppgift att ta fram en resplan samt kostnad för SEMA i år!

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Photoshop och de flesta andra liknande program klarar att batchköra tex en mapp med bilder.
Du kan behöva spela in ett script och spara för att sedan använda på en bunt bilder.
Jag vet inte hur det funkar i just PS så jag kan inte beskriva exakt..

Så inga undanflykter nu.. upp med bilderna thumbs up

Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

"Batch conversion" finns i irfanview som är ett litet men smidigt gratisprogram. Nu finns det inget att skylla på:)

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Eftersnack
2008-01-10-> Autosport Intl, NEC Birmingham
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (18211 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande