Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2800 besök totalt |
Video: Ruf Rt12 i Supertest, 7:35 min
In-joy! http://youtube.com/watch?v=CpUTKj_tx ![]() NBR 7:35 min HHR 1.10,2 min Mich. Sport Cup _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
NBR: 7:33 HHR: 1:10.0* *"time is only an estimation as not all the sectors were available for testting that day. But this time is abloutely realistic, a 2nd test will show if it is a low 10 or a high 9 at the end." _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Kommentarer från Ruf
"The comments to the test. The Rt 12 was standard, not specially prepared for the race track like the other car manufacturers or tuners do. We could have been some seconds quicker, if we would have used a special set up for the race track. But we prove, that the Rt 12 can be use for daily driving and the racetrack too." _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
||||
Re:
Kan man översätta det ungefär så här? Vi skulle egentligen ha varit snabbare än de andra stora pojkarna men vi ville inte justera in cambern ett par grader för att den då skulle bli omöjlig att köra på allmänna vägar... Lite "surt sa räven om rönnbären" över det hela. Trots detta: En oerhört snabb tid, det verkar inte saknas mos i maskinen! ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Re:
Koenigsegg - 313km/h Pagani Zonda F - 281km/h Pagani Zonda S - 280km/h 997 GT2 - 293km/h Carrera GT - 294km/h _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Tack för det. Verkar som sagt finnas en del mos i motorn, men det visste jag ju redan
![]() Kul att de lyckades backa upp accelerationen också, 9.9 sek. till 200 km/h. När R&T testade körde de på 9.7 sek. Och det var avrundat uppåt. Jag var med på det testet och det var med vanliga gatdäck på vanlig landsväg mitt i natten. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Ursäkter kan man oxå kalladet.... ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||
Kalla det vad man vill, men det har alltid varit Rufs filosofi att köra med "gatstil".
Vi vet ju alla hur det kan gå om man kör med Nürburgring-setup på engelsk bana ![]() Jag la in förklaringen/ursäkten/vadmannuvillkallatexten mest som lite insideinformation då jag har tillgång till den. För den som vill ha lite mer info finns den här länken: http://www.rs6.com/forum/showthread. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2800 besök totalt |