Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Lotus Europa///////SÅLD////////
2760 besök totalt
petert2
Trelleborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 69


Trådstartare
S: Lotus Europa///////SÅLD////////

Har efter en lång och trevlig gemenskap bestämt mej för att sälja en av Sveriges finaste Europor. Denna bil är av 1970 årsmodell och har gått nästan 5000 mil. Försiktigt modifierad för att lätt kunna återställas till originalskick. Mycket fin inredning( originalratt finns) Motor byggd av Arne Berg racing lämnar 160-170 hk, Rostfritt avgas enl.. Arne Bergs beräkningar, tandremsdrift för generator och vattenpump, bränsletank aluminium, 2-krets bromssystem m.m original 4-växlad låda (5-växlad ng1 låda medföljer) originaldelar såsom: Fälgar, navkapslar, grenrör, förgasare, luftfilter, bränsletank, stötfångare samt mängder av reservdelar såsom motorer, växellådor, generatorer, startmotorer, ny vattenpump, packningar m.m
Pris: 150000:- ev något välvårdat i inbyte typ Alfa, Ducati, Maserati, Porsche eller nåt annat kul.
Endast SERIÖSA svar!






MVH:

_________________
Peter Malmberg
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2640



Jag lägger in en dålig mobilbild, från tidigare i vintras:


(Färgen är naturligtvis annorlunda i verkligheten.. Peter, du får bara säga till om du tycker att jag ska ta bort bilden)

Det här är absolut den finaste Europa som jag har sett, skicket var 100-procentigt, motorsången fantastisk
och det hela fick mig uppriktigt att fundera på att lämna Porscheträsket för gott. Nu är bilen dessutom till salu..
Jag kommer att sova dåligt.. thumbs up

_________________
--
Citera
SÄLJES
S: Lotus Europa///////SÅLD////////
2760 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande