Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 35164 besök totalt |
Grattis !
![]() ![]() |
||||
Grattis Kenneth, skönt att det löste sig med SBP. Fick du söka dispens för ramen eller hittade du en annan station att besiktiga på? Nu är det bara att sätta sig och vänta på våren
![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||
Jag slipade bort SA9 i chassinummret och bestälde tid på en annan station vidare hade jag med en dokumentation bestående av en A4 pärm med kvitto, bilder (c:a 90 st), samt lista med informatiom om var alla delar kom från. Hade tur och träffade en intresserad och trevlig besiktnings man ham utförde denn längsta provkörning som jag varit med om vid besiktning c:a 5 km i snö och kyla sen bad han om ursäkt för att han smutsat ner bilen ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Hmm, så du fick egentligen inte svar på om det fanns stöd för påståeendet att du skulle ha dispens för ramen? Har stoppat undan mina delar, det lilla jag hann skaffa, i förrådet inför framtida bruk. Men det kanske är lika bra att köra och slänga hela klabbet på tippen istället. Mina svetskunskaper räcker definitivt inte till att lima ihop en ram som jag sedan skall ut på vägen med... Så om alternativet med Westfield faller bort så blev det inte mycket kvar att välja på.
Får väl ta och svänga förbi dig med Opeln framåt vårkanten till och inspektera bygget. Om en fem månader eller så borde väl vädret ha artat sig igen ![]() ![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||
Det "ska" inte krävas dispens bara för att ramen är köpt. Men även i de/det fall ASB har krävt dispens den sista månaden (?) så har Vägverket beviljat dispens för byggsatsfordon så i praktiken har det inte varit något stort problem.
Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Nej jag testade alldrig att besiktiga i Ystad och min besiktning i Malmö gick alldeles utmärkt ingen diskusion om något överklagande ![]() Jag kan berätta att när min kompis som fick under känt i Ystad (och tvingades överklaga ![]() ![]() ![]() Men det känns som att man inte har kompetens och erfarenhet tillräckligt i Ystad ![]() ![]() ![]() Du är välkommen att inspektera skyltarna kom idag så jag var ute en sväng i eftermiddag ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skall försöka testa lite munstycke i förgasarna om det blir väder någon dag. Men det känns bra att beiktningen är klar så man sliper til våren. //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Hej
Lite uppdateringar Under vintern (den har varit kort) har mattorna kommot på plats ![]() ![]() oljetemp mätaren är in kopplad Megasqurten modifierad och ktetskortet lackat ![]() fick äntligen varvräknaren att fungera först kopplade jag den på Edis CTo fungerade men vissade c:a 2/3 av varvet ändrade till dator utgången på Edis fungerade men vissade c:a 2/3 av varvet kopplade in med två dioder och en zener diod på tändspolen fungerade men vissade c:a 2/3 av varvet byggde drivsteg och kopplade till Megasquirten fungerade men vissade c:a 2/3 av varvet lånade ett oscilloskop och kollade signalen men det såg rätt ut i helgen skruvade jag lite på potensiometern som sitter på baksidan av varvräknaren och allt fungerade ![]() ![]() ![]() I dag tog jag vårens premiär tur i det vackra vädret 17 grader och sol ![]() ![]() bilder från idag ![]() ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
![]() Antar att du noterat behovet av stänkskydd på framskärmarna... Sittbrunnen blir snabbt till ett grustag ner man kört en sväng... ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Hej
Här har det inte uppdaterats på länge ![]() ![]() Sommaren 2007 blev c:a 480 mil en del av dom mycke fuktiga(blöta). Under året har jag monterat stenskottsskydd back av kolfiber look ![]() Weber förgasarna har försetts med trattar ![]() munstyke och tändning har justerats så nu börjar det fungera ![]() Vinter jobben var att bygga bågen färdig och montera 4/6 punkts bälte ochså plötsligt förra helgen var våren här ![]() Men nu är bilen på pallbockar och bågen svetsad ![]() och lämnad på lack kommer tillbaka nästa vecka. Bälten beställs i dag. Lite små delar som skall byttas är på väg från England. Så kanske jag hinner innan den riktiga våren är här ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Hur skulle man klara sig utan rejsa?
13:44 gjorde jag ett inlägg i min biltråd om att jag tänkte tillverka en båge och önskade tips, en halvtimma senare, efter ett samtal med Robert (som tipsade i min biltråd, TACK!) hade man beställt en färdigtillverkad båge som visade sig vara en kopia av din, och nu ser jag bilder på bågen i din tråd ![]() ![]() Världen är liten ibland (och full av hjälpsamma människor) ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Hej
Var det därför som Roban plötsligt skulle ha två bågar jag pratade med tillverkaren 16:00 och då hade Roban ökat beställningen med en. Min båge är ursprungligen en kopia på en Westfield RAC båge. //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Re:
Japp ![]() EDIT: råkade vara inloggad på Tommys konto... Mvh Martin _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Re:
Hej Tackar ![]() ![]() Får svar om montering av ben remarna på Måndag. Måste beställa långa öglor oxså. Vädret idag gjorde att man blev sugen på en åktur ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Hej
Kvällens övning Bågen monterad Bälten monterade som fyr punkts får inte plats med punkt 5 o 6 under stolen skall försöka bygga om till skruv i stället för ögla vidare måste jag ha längre gänga på öglorna bakom stolarna. ![]() ![]() sen monterade jag ett 12v uttag om jag vill ha TV eller annan extra utrusting ![]() ![]() ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 35164 besök totalt |