| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Svårt att montera slicks?
|
1225 besök totalt |
|
Hur svårt är det att montera slicks? Jag var hos en gubbe i går men han vågade inte ta på sig att montera dom, han trodde att maskinen inte skulle orka med.. . _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
|
Nu har jag hittat en verkstad som säger "Det ska nog inte vara några problem"
Ligget ju iofs en racingskola i trakterna så dom kanske har fått göra något jobb åt dom _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
|
Mina 205/50 R-däck fick vi iallafall vara två personer för att få på. En som körde maskinen och samtidigt pressade på däcket och så jag som bara pressade på däcket. Sidorna är ju betydligt styvare än ett gatdäck.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
|
Haha!
Det där hade jag aldrig tänkt på innan jag för ett tag sen köpte begagnade slicks och bad den lokala verkstaden att kränga på dem på miatans originalfälgar - när jag hämtade dem sa killen att det var det j-vligaste han någonsin råkat ut för.
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
![]() |
Däck för banåka
|
1225 besök totalt |