| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: RS4 biTURBO växellåda ! !
|
4581 besök totalt |
|
S: RS4 biTURBO växellåda ! !
RS4 biturbo växellåda säljes ! ! Perfekta uppgraderingen för S2/RS2/S4 mfl. Passar på S2 6vxl o RS2 samt UrS4, passar även S2 5vxl, Urq mfl med bla ombyggnad av vxl spakställ. Bättre än RS2 lådor, dessa lådor är försedda med inbyggd oljepump så du kan montera en lös oljekylare till dom = perfekt för bankörning. 1st RS4 biturbo -00 7000mil Bud över 15k. Kan ta Urq20v växellåda för typ 5k + pengar i byte mot lådan. Martin 0704908585 Stockholm _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
No offense, men om inte jag är helt ute och cyklar så har S4 BiTurbo och RS4 BiTurbo exakt samma låda. Det gör ju såklart inte RS4-lådan sämre, dock mindre unik. Och urvalet blir ju såklart större.
_________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
||||||
|
Du är lite ute och cyklar..
RS4 har ett annat främre hus med större kylflänsar under lådan. Den har annan utvxl på 6an tror jag det var, sen har RS4 lådorna andra synkringar som behandlats med nått för att det ska vara lättare att växla vilket då gör synkringarna mer hållbara.. Så nej det är inte exakt samma låda, vilket gör denna mera unik och urvalet mycket mindre
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
inget personligt mot dig, men om du hade tagit reda på det här lite noggrannare och exakt kunnat redogöra för skillnaderna, hade det nog varit lättare att sälja lådan. om man tex listat utväxlingarna på de olika växlarna, hur mycket vrid lådan är specad för och även lagt ut några bilder hade man ju riktat sig mot en större målgrupp än bara personer som rasat växellåda på sin RS4 och läser på rejsa.
|
||||||
|
Skriver ju att alla med äldre Audi quattro bilar kan nyttja denna lådan och inte bara RS4 ägare.. Och är man Audi ägare så vet man normalt att RS4 är topp off the line och då inte kör med skit delar..
Trodde inte att andra en Audi förare var intresserade av en bra 4wd låda.. verkar ju vara 95% 2wd bilar på rejsa.. om andra e sugna så kan jag ta fram utväxlingar och bilder. Ni som inte har koll på Audi så har Audi nog dom hållbaraste 4wd lådorna, alla 4wd audi ni ser med upp till 1000hk+ har audi org låda och det finns inte andra drev eller annat att köpa för orginal håller... (gäller dock inte äldre 80tals lådor dock har dom också hållit bra för vissa 7-800hk bilar) _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
Jag förstärker och bygger om hela min RS4 låda... mvh _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
|
Re:
Förstärker? menar du kulpennar? iså fall varför har du haft nått problem eller är det bara för att.. och bygger om? menar du ändrar utvxlingar eller vad bygger du om? _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
Jag ändrar bland annat utväxling på 3, 4 & 5, sedan cryo-behandlade drev på 1;an & 2;an... För att nämna lite... /J _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
|
Nä inte pm skriv in här istället denna annons har ju redan ändå blivit en vxllåds tråd..
Vet att DOGBOX o drev finns till VW o A3 alltså alla med tvärställd motor men aldrig hört om nån anpassad för audi 4wd med rakställd motor ? Vill gärna se länk. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re: Drev
vidar strand (vs-motor) och martin schanche har tagit fram en ny drevsats till den 6 petade och de er dog-box. _________________ Henrik Sachs |
||||||
|
Maila till http://www.dli-teknik.se/ han har växellådsdelar.
_________________
|
||||||
|
En drev sats med dogrings 65000kr som hittat..
Tror jag nöjer mig med std och får fortsätta använda kopplingen, för nya drev har jag ingen som helst nytta av då org klarar masssssor av effekt
Däremot en Quaife diff för 13000kr i diffen mellan framhjulen kan vara trevligt.. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
Håller REJSA på och blir som vilket pissforum som helst där alla spammar säljesannonser med att det är fel pris etc etc? Kan man inte stänga av tangentbordet om man inte är intresserad? Ursäkta Martin (vill inte spy galla i din säljes men en del kanske börjar tänka)
_________________ Roland Johansson |
||||||
![]() |
SÄLJES
S: RS4 biTURBO växellåda ! !
|
4581 besök totalt |
