| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: M3 E30
|
1635 besök totalt |
|
K: M3 E30
Har letat efter en M3 E30 ett tag utan att hitta något som passar. Det mesta är av intresse. inte allt för många mil, men skicket är det viktiga. länka gärna till annonser. Mvh Simon _________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
|
_________________ Jimmy Eriksson |
|
Det är ju min gamla bil, ja där ser man. Nästan så man har lust att köpa tillbaks den, kanske blir en lottovinst ikväll. Den har inte gått många mil efter jag sålt den -05. Kan varmt rekommendera, inte en rostfläck när jag hade den. ALLT var i perfekt skick i min ägo. Skulle definitivt inte byta bakaxel. Det sitter en quaife med 4.10 utv.
_________________ bmw bmwsson |
|
haha.. ja som precis skulle skicka iväg ett PM till dej. fick precis reda på att du va förra ägaren.
hur många mil har den gått med trimm i din ägo? får slå han en signal snart. _________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
|
lite dyr va den, men samtidigt e den ju påkostad.
japp.. men det e inte långt till våren nu, man känner ju suget. men är lite inne på en orginal nu, har hittat en som stått still i 10 år. nån som vet vad det kan medföra för problem, eller e de bara byta tändstift och olja köra några km, byta olja å sen köra på? sen återstår det bara å sälja hundkojan _________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
|
Jag skulle aldrig köpa något som stått still i 10 år om jag inte hade tänkt att plocka ner drivlinan i molekyler, bitarna mår bra av att användas... Packningar, lager mm mår INTE bra av att så stilla så lång tid.
E30 M3 är ju en trevlig bil, men en helt original är ganska trött och mjuk, köp hellre någon som har lite trevliga bitar från början, det kostar ju nästan inget extra på en begagnad bil. Du kommer ändå få uppgraderingssjukan efter en säsong med bilen, och nya delar är dyra. Lycka till med köpet! _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
|
har kollat lite på speedster oxå.
de e ju en lite "nyare bil" (läs: en bil där man slipper lägga massa pengar på delar som går sönder) hur hårt kan man köra dessa på bana utan att nått går sönder? och vad är det som går sönder isf? kanske lite OT men ändå;) _________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
![]() |
SÄLJES
K: M3 E30
|
1635 besök totalt |

