Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: M3 E30
1635 besök totalt
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243


Trådstartare
K: M3 E30

Har letat efter en M3 E30 ett tag utan att hitta något som passar.

Det mesta är av intresse.
inte allt för många mil, men skicket är det viktiga.

länka gärna till annonser.

Mvh
Simon

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
JimmyE
Östhammar
Här sen Feb 2006
Inlägg: 55




_________________
Jimmy Eriksson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Det är ju min gamla bil, ja där ser man. Nästan så man har lust att köpa tillbaks den, kanske blir en lottovinst ikväll. Den har inte gått många mil efter jag sålt den -05. Kan varmt rekommendera, inte en rostfläck när jag hade den. ALLT var i perfekt skick i min ägo. Skulle definitivt inte byta bakaxel. Det sitter en quaife med 4.10 utv.

_________________
bmw bmwsson
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243


Trådstartare
haha.. ja som precis skulle skicka iväg ett PM till dej. fick precis reda på att du va förra ägaren.
hur många mil har den gått med trimm i din ägo?

får slå han en signal snart.

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243


Trådstartare
några andra tips?
våren börjar ju närma sej

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

zim skrev:
några andra tips?
våren börjar ju närma sej


Vad den inget o ha, eller?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502



Ett tips, som säkert är medveten om, att hitta en bil innan våren. Suger på dessa bilar blir bara större och större.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243


Trådstartare
lite dyr va den, men samtidigt e den ju påkostad.

japp.. men det e inte långt till våren nu, man känner ju suget.


men är lite inne på en orginal nu, har hittat en som stått still i 10 år.
nån som vet vad det kan medföra för problem, eller e de bara byta tändstift och olja köra några km, byta olja å sen köra på?

sen återstår det bara å sälja hundkojan

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Jag skulle aldrig köpa något som stått still i 10 år om jag inte hade tänkt att plocka ner drivlinan i molekyler, bitarna mår bra av att användas... Packningar, lager mm mår INTE bra av att så stilla så lång tid.

E30 M3 är ju en trevlig bil, men en helt original är ganska trött och mjuk, köp hellre någon som har lite trevliga bitar från början, det kostar ju nästan inget extra på en begagnad bil. Du kommer ändå få uppgraderingssjukan efter en säsong med bilen, och nya delar är dyra.

Lycka till med köpet!

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243


Trådstartare
har kollat lite på speedster oxå.

de e ju en lite "nyare bil" (läs: en bil där man slipper lägga massa pengar på delar som går sönder)
hur hårt kan man köra dessa på bana utan att nått går sönder? och vad är det som går sönder isf?

kanske lite OT men ändå;)

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
SÄLJES
K: M3 E30
1635 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande