| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tillverka 40mm bult med flytande kona
|
2804 besök totalt |
|
Behöver lite längre bult (M12x1,25), närmare bestämt 40-42mm med flytande kona för att få på nya fälgar. Vad jag fått höra så finns det inga färdiga utan man får special tillverka. Någon som vet vem kan göra det, gärna i Stockholm förutom Intera. Eller ännu bättre om någon vet var man kan köpa färdiga. Tack på förhand! |
||||||||||
|
Re:
Precis... 4x98 på Fiaten fälgarna är 4x100
|
||||||||||
|
Re:
Då kan jag nog avslöja att du får dra ner brallorna ordentligt om du ska få tag i bultar med flytande kona i den längden
Jag skulle köra med vanliga bultar(det funkar både på racerbana och gata )
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||||||
|
Re:
Jag kör på vanliga bultar nu på mina 16" och har kört både bana och gata med de och visst funkar det men man ska ju vara nästintill perfekt denna gång. Intera säger att de ev. kan tillverka men sjukt dyrt per bult. Tänkte om det finns fler som kan men något billigare
|
||||||||||
|
Re:
Låt mig gissa pris. 150-200:-/st eller? _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||||||
|
Re:
De har sagt i stil med ca 100kr/bult... 1600kr för bultar minst. |
||||||||||
|
Re:
De prata om att svarva bort konan på vanlig bult och dra på en flytande kona. Måste finnas gubbar i Stockholm som tillverkar bultar som kan göra detta betydligt enklare och billigare, tycker man. |
||||||||||
|
Svarva bort konan på vanlig bult? Varför det? Göra en "vanlig" skruv av en hjuldito? M12x1.25 kan man ju köpa som vanlig skruv på välsorterad handlare av god kvalitet. Tillverka koniska brickor till dom borde väl inte vara så dyrt? Eller så vet jag helt enkelt inte vad det kostar att handla från mekaniska verkstäder, man blir bortskämd när man kan göra allt själv.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||||||||
|
Re:
Apdyrt, ställkostnaden är en mindre förmögenhet på fåtalsbeställningar. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||||
|
Spara jobb och köp färdigt här (á _3.5):
http://www.spurverbreiterung.de/inde _________________ Micke Bergman Alfetta GTV 2.0 - Roadsport Alfa 75 TS - Endurance 164 Q4 - Till salu GTj - Project 7xx |
||||||||||
|
Sorry. Min länk funkade lagom bra
Nytt försök: http://www.spurverbreiterung.de/schr _________________ Micke Bergman Alfetta GTV 2.0 - Roadsport Alfa 75 TS - Endurance 164 Q4 - Till salu GTj - Project 7xx |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
Re:
Hittade ett annat ställe när jag slösurfade runt, ingen aning vilket land men kanske Usa
http://www.raderwerks.com _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||||||||
|
Re:
De har ett amerikanskt telefonnummer, men namnet (och den dåliga engelskan) pekar mer mot Fritzland. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2804 besök totalt |