Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1615 besök totalt |
Kan de vägra insläpp för uppenbart modifierad bil?
Varför frågan kom upp är att jag hört ett rykte om att man inte får åka om de ser att man har plastrutor. Har ngn hört talas om detta? Andra modifieringar de inte gillar? Alla erfarenheter är av intresse då min bil nog får räknas som uppenbart modifierad men det är ju givetvis många andra också. Tråkigt att åka ända dit för att bli portad liksom! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Det verkar ju märkligt, med tanke på att det t o m är officiellt ok för gatbruk i vissa fall. (Amatörbyggt fordon iaf.) Skulle vara intressant att veta vad de baserar detta på i så fall.
// "En som inte har några rutor alls...!" ![]() _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Fordonen ska vara gatlegala (i tyskland) för att få köra på turistkörningen, säger man. Men det finns många bilar med plastrutor och lite inredning som kört regelbundet där, huvudsaken att det inte låter för mycket.
Ljudmätaren tar de gärna fram och låter de för mycket får du inte köra. ![]() _________________ Stefan Wahlström |
||||
Jag är förstås medveten om att det rullar 800hk monsterbilar där nere men tänkte i fall de hakat upp sig på någon viss modifiering. Typ i stil med att någon skadat sig pga det ena eller andra och därför har de förbjudit det tredje och fjärde...
Men om detta påstående är fel blir ingen nöjdare än jag! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
För det mesta brukar det inte vara några problem att åka omkring med plastrutor.
Men ett par ggr per år har TÜV personal stående vid påsläppet och då kan det bli problem. En god vän med plastrutor fick ställa bilen under dagen dom var där. Det spelade ingen roll att han visade dom svenska bes. papper. Men det är ju tyvärr lite lotteri vid påsläppet om man åker en bil som kanske är lite på gränsen... Har varit med om att dom gnäller på MPSC däck!!!! I tron att det var "racing slicks"???? ![]() Snart är det dags!!!!! ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||
Re:
Se där ja... Hade detta möjligtvis ngt att göra med helbilsgodkänd bil? Detta kanske bara har betydelse i svensk besiktning? Eller var det en gammal bil? I detta fallet va det bara att vänta på att de stämplade ut för dagen och sen åka? ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
944 Turbo Cup! I helgen kollade de få bilar som var där också. Kollade reg. papper och att man hade rätt storlek på däck o fälgar bla, och de är så härligt tyskt stela!! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Jag börjar känna mig lite orolig... Om det är på den nivån så kommer jag få tågluffa hem... ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Tidigare tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41878
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1615 besök totalt |