Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
10-13Maj -08 Vilka kommer?
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (26105 totalt)
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare

Efter läst dom andra trådarna så ser det ut att vara fler än jag som bestämt/planerar sig för denna helg då tiderna ser bra ut. Så vi kan väl samla alla namn(om man vill) här så man får lite helhet, då någon kalender för -08 inte dykt upp än För min egen del är det första gången,tur man haft bilen i 10år så man är van vid den iaf. Det är säkert olika datum när man anländer/lämnar, men denna tråd gäller denna helg.

Skriv: Namn och "vilken"bil och Stad,och om ni bestämt/planerar, så fyller jag på listan efterhand

#1 Mattias Narin - Avbytare S3 - Kristianstad - Best
#2 Roger Johansson - Audi S3-07 - Kristianstad - Best
#3 Daniel Thunberg Ivner - Mini Cooper S - Sigtuna/Essen Plan
#4 Fredrik Gabrielsson/Åhlfeldt - Porsche 911 - Nyköping - Best
#5 Johan Blank - BMW M3CSL - Stockholm - Best
#6 Fredrik Qvisander - Testdriver Loaded - Lidköping - Best
#7 Hans Mogren - Porsche 996GT3 -04 - Lund - Best
#8 Anders Fransson - LOADED - Borås - best
#9 Axel Byrmo - Något snabbt? - Månsarp - Best
#10 Daniel Gudmundsson - BMW M3CSL - Ängelholm - Best
#11 Nicklas strid - BMW M3GT - Stockholm - Best
#12 Lennart Jarmyr -Åskådare - Motala - Bor på Motorsporthotellet!
#13 Magnus Lundberg - BMW Z3 M Roadster - Best
#14 Leif Peterson - Porsche Carrera GT -06 - Feutersoey
#15 Samuel Silverudd - BMW M3 - Småland - Best
#16 Martin Palm - Nikon D80 - Nora - Best
#17 Robert Gustafsson- bmw m3- Habo- Best
#18 Peter Gutniak - Får väl se ... - Stockholm - Bokat o klart
#19 Johan Nimmersjö - Köpenhamn - Bokat o klart
#20 Janne Kull - Stockholm - Bokat o klart
#21 Tobias Hilmersson - Lidköping - Teleobjektiv - Best
#22 - 32 Team RG - blandade öden

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007

Re: 10-13Maj -08 Vilka kommer?

Narin skrev:
Efter läst dom andra trådarna så ser det ut att vara fler än jag som bestämt/planerar sig för denna helg då tiderna ser bra ut. Så vi kan väl samla alla namn(om man vill) här så man får lite helhet, då någon kalender för -08 inte dykt upp än För min egen del är det första gången,tur man haft bilen i 10år så man är van vid den iaf. Det är säkert olika datum när man anländer/lämnar, men denna tråd gäller denna helg.

Skriv: Namn och "vilken"bil och Stad,och om ni bestämt/planerar, så fyller jag på listan efterhand
Ni har kanske något mål med resan förutom att har roligt, tänker först och främst på BTG-tider. Själv har jag
ju ingen aning, runt 9min kanske. känner att erfarenhet väger tungt på Ringen, 0 varv

Ser ut som en resultat lista men då får vi nog vända skärmen

#1 Mattias Narin - Audi Quattro-84 - Kristianstad - Best
#3 Henrik Bergdahl - Porsche cayman-06 - Kristianstad - Plan

Hej!

Skriv upp mig på listan.. Har precis bokat flyg ner för dessa dagar och tänkte köra 10,11,12 Maj..

Vi ses!

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Jag är där från den 9:e tom 11:e iaf, kanske måndagen också!!

Inget att åka i ännu dock..

Så är det ju en känd svensk racer förare där och kör VLN med Schubert motorsport på lördagen. Sevärt!

Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

Qvisfr skrev:

Så är det ju en känd svensk racer förare där och kör VLN med Schubert motorsport på lördagen. Sevärt!

Kul.....

Du kan ju alltid få åka med ett par varv eller två....hehehe

Vi får ta tillfället i akt att byta avslutnings ölen mot en start på säsongen öl...

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

[quote="J Blank"]
Qvisfr skrev:

Vi får ta tillfället i akt att byta avslutnings ölen mot en start på säsongen öl...

Absolut!!

Skall bo på Zurburg med ett gäng där.

Fast säsongen har redan starta Johan

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44786&postdays=0&postor . . . .

Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006

Jag kommer att vara där.
Öppet tiderna är bra, så det kommer säkert vara mkt bilar och motorcyklar då...lite blandade tankar om det ifall man tänkt få någerlunda fritt varv, men det är väl helhetsupplevelsen som räknas

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

bertil1 skrev:
Jag kommer att vara där.
Öppet tiderna är bra, så det kommer säkert vara mkt bilar och motorcyklar då...lite blandade tankar om det ifall man tänkt få någerlunda fritt varv, men det är väl helhetsupplevelsen som räknas

Personligen kändes det som att på slutet av förra säsongen, att skall man få fria varv så får man hyra in sig på trackdays.
Tror att det blir svårare o svårare att få fria varv på turistkörningen. Tyvärr.

Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

Qvisfr skrev:
bertil1 skrev:
Jag kommer att vara där.

Personligen kändes det som att på slutet av förra säsongen, att skall man få fria varv så får man hyra in sig på trackdays.
Tror att det blir svårare o svårare att få fria varv på turistkörningen. Tyvärr.

Det blir nog mer och mer att se det som en helhetsupplevelse.... Mindre fria varv och mer titta på bilar och ha trevligt på kvällarna...
Fast nått fritt varv då och då skadar ju inte helhetsupplevelsen...

Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006

Re:

Qvisfr skrev:
bertil1 skrev:
Jag kommer att vara där.

Tror du har helt rätt.

nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005

Re:

[quote="Qvisfr"]Jag är där från den 9:e tom 11:e iaf, kanske måndagen också!!

Skynda dig nu! Är inte kåken såld?!
Vi är iallafall där och du kan få ratta min om du vill.
I depån...

Är du nere i påsk?

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

nickestrid skrev:

Är du nere i påsk?

Hehe....

Står på ELMIA mässan torsdag och fredag, sen skall jag ut o jobba på lördag o 6 dar framåt! tyvärr.

Hälsa Imgard!!

Jag bodde där i lördags

Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

Qvisfr skrev:

Du kan väl åka med ett varv med gammel Audin, alltid bra med någon som KAN banan. Tyvärr hinner nog inte buren jag beställt komma i, känns lite synd.
Tror nog att du skaffat bil tills dess, de där "ännu" ger ju vissa förhoppningar

Porsche GT4-20
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004

Jag ska ner 9-12 maj! Hinner inte få klart m3:an men köper nog nåt annat och dånar ner i.

Vi är några bilar till från attitude som åker ner den helgen.

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Narin skrev:
Själv har jag
ju ingen aning, runt 9min kanske. känner att erfarenhet väger tungt på Ringen, 0 varv

Lycka till säger jag bara, du kan redan nu beställa blanketter från förs bolaget...
Satsa på 10 min och klara liv och bilhanken!

Lund
Här sen Maj 2005

Fyller på listan med mitt namn.... hoppas iaf på att kunna köra ner den helgen=)

#1 Mattias Narin - Audi Quattro-84 - Kristianstad - Best
#3 Henrik Bergdahl - Porsche cayman-06 - Kristianstad - Plan
#5 Johan Blank - BMW M3CSL - Stockholm - Best
#6 Fredrik Qvislander - Depåchef/Instruktör - Lidköping - Best
#7 Hans Mogren - Porsche 996GT3 -04 - Lund - Best
#8 Fredrik Larsson - BMW Z3 M Coupe - Lund - Planerat!?

Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare

RS Patrik skrev:
Narin skrev:
Själv har jag

Lycka till säger jag bara, du kan redan nu beställa blanketter från förs bolaget...
Satsa på 10 min och klara liv och bilhanken!

Tack Patrik, det var några kloka ord som jag behövde höra, efter som jag ofta ligger på gränsen vad chassit/däck klarar, och det är nog fel ställe och göra det på, avåkningszonerna är väl få vad jag sett.
Men som jag skrev: "Själv har jag ju ingen aning, runt 9min kanske". Högst osäker, svårt och sätta något mål, man ska kanske inte ha det på Ringen? Bara njuta av allt. Men här hemma åker ju klockan fram så fort hjälmen är på, för att jämnföra utvecklingen med bilen/sig själv.
Läste förövrigt Fredrik Q:s Biltråd och såg hur snabbt allt kan ändras, fast att man kan bansträckningen.

Ett par polare från Audi klubben var nere för första gången i fjol och dom låg på 09:15-09:30, var väl där någonstans jag började tänka tider.
Men kör jag inte under 10min så lovar jag att sälja bilen och sluta köra och jag som älskar min bil
Fler Tips?

Porsche GT4-20
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Bry dig inte om tiderna när du är där!

Åk ner o njut av stämningen, naturen, banan, folket, de fina bilarna, ja allt!!!

Kör lite lugnt, ta med nån som kan banan, eller åk med, så kommer det nog så småningom.
Skynda långsamt och ha respekt för banan. ( åldersvarning!!!)

Lycka till o njut av varje minut.

Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Fler bra tips! Tack. Ni har fått mig att tagga ner 2 steg, kommer absolut åka med en som kört innan, inte för att kolla vilka spårval denne gör, utan för att få en grov uppskattning av höjdskillnader och avstånd mellan olika partier. Sen ska jag försöka hitta en linje som passar mig och bilen bra, och sen öka efterhand. Jag kommer säkert uppskatta allt runtomkring också.
Skönt man hinner värma upp på Mantorp 3Maj thumbs up

Föresten, vilka däck ska man satsa på? Jag tänkte köra på mina Dunlop SSR(räcker säkert) och låta bli R-däcken med tanke på att det är första gången. Bilen väger 1350kg(just nu).

Porsche GT4-20
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Glöm klockan hemma, lär dig hitta runt först annars kommer det att sluta riktigt illa. Själv körde jag ca 100 varv innan jag tog tid första gången, hade precis lika kul då som nu

Jag kommer att vara på plats med min CSL den helgen.

Kör BMW
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Narin skrev:
Fler bra tips! Tack. Ni har fått mig att tagga ner 2 steg, kommer absolut åka med en som kört innan, inte för att kolla vilka spårval denne gör, utan för att få en grov uppskattning av höjdskillnader och avstånd mellan olika partier. Sen ska jag försöka hitta en linje som passar mig och bilen bra, och sen öka efterhand. Jag kommer säkert uppskatta allt runtomkring också.

Bästa tipset är att du innan du åker ner, ser till att kolla en massa filmer på varv runt ringen. Finns ju en hel drös bra länkar här på forumet. Ännu bättre är om du dessutom spelar tv-spel, lägg 50 varv på Forza eller GT eller nåt annat vettigt spel. Vill du sen förbereda dig ytterligare när du känner att du börjar känna igen bansträckningen så finns ju Peeters ringenkurs här på rejsa, grymt bra thumbs up
Lycka till!

Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

Bästa tipset är att du innan du åker ner, ser till att kolla en massa filmer på varv runt ringen. Finns ju en hel drös bra länkar här på forumet. Ännu bättre är om du dessutom spelar tv-spel, lägg 50 varv på Forza eller GT eller nåt annat vettigt spel. Vill du sen förbereda dig ytterligare när du känner att du börjar känna igen bansträckningen så finns ju Peeters ringenkurs här på rejsa, grymt bra thumbs up
Lycka till! [/quote]

Tack! Då är jag på rätt spår, kör dom 3 sakerna växelvis nu,Peeters ringenkurs är underhållande och säkert nyttig. Men ingen film i världen kan visa verkligheten i dess narturliga storlek, kommer med största sannolikhet se ut så här när vi kommer ner. Men för bansträkningen är film thumbs up

Porsche GT4-20
Citera
Nürburgring
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (26105 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande