Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Rörbärarmar + Besiktning.
1435 besök totalt
hamsterr0ttan
Degerfors
Här sen Feb 2006

Trådstartare

Tjena

Jag har en så jobbig bil att för att byta spindelleder måste jag köpa hela länkarmar för 1100 kr st och att göra det på en 4000krs bil Käns inte riktigt värt det. Tänkte då istället Köpa ett par Skruvbara spindelleder och Sen bygga ett par rörbärarmar. Men då e frågan Går det besikta med det? Det kommer givetvis se bra ut och seriöst svetsat.

Tokholm
Här sen Jan 2003

Är bilen helfordonsgodkänd?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Det "kan" bli en anmärkning och "ska" bli det om man följer boken till 100% - oavsett om det är en helfordonsgodkänd bil eller inte. Men risken att fastna är säkert större med en helfordonsgodkänd vagn.

Eftersom det beror på hur den enskilde besiktningsmannen agerar går det inte att svara på i förhand.

/Gustaf

Citera
hamsterr0ttan
Degerfors
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Re:

therealpinto skrev:
Det "kan" bli en anmärkning och "ska" bli det om man följer boken till 100% - oavsett om det är en helfordonsgodkänd bil eller inte. Men risken att fastna är säkert större med en helfordonsgodkänd vagn.

Eftersom det beror på hur den enskilde besiktningsmannen agerar går det inte att svara på i förhand.

/Gustaf

Bilen är en -90 så antar att den inte är helbilsgodkänd.
Det jag va ute efter va somsagt om det är lagligt. Å det är det alltså inte.
Får leta på ett par begagnade å ha som Besiktningsarmar då ;P använda rörisar resten av året.

1435 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande