| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Saab 9/3 Supertouring måste bort. BUD el bytesförslag...
|
4921 besök totalt |
|
Nu måste en av leksakerna avyttras. Det är en Saab 900/9-3 byggd av Nordic Uhr, Väldigt kompetent banbil. Hela hjulupphängningen samt bromsar från Vauxhall/Opel BTCC/Supertouring. Fullbur, air-jacks osv.. Chassi: Bromsar: AP Racing 6-kolvsok med 380mm skivor fram, 4-kolvsok med ST skivor bak. Stötdämpare: Öhlins runt om Supertouring fjäderben fram. Hjulupphängning: Rörbärarmar i CrMo med Uniballs överallt. Fälgar: 8.25*19" BBS Motorsport i Magnesium, C-mutter. Däck: Dunlop slicks Kaross: Utlagda skärmar fram och bak, samt ventilation i framskärmar. Ombyggda hjulhus samt fjäderbenstorn fram. Fullbur, AP Air-jacks, plastrutor runt om utom framrutan. 9-3 Viggen paket runt om, Supertouring vinge. Invändigt: Sparco Corsa stol, 6-punktsbälte, Mocka ratt, Stående pedalställ med bromsvåg, VDo instrumentering. Sellholm fuelcell Drivlina: MapTun byggd Saab turbo motor, ca 500hk +/- ber på ladd. Feritta 3" avgas i rostfritt från turbon. Sellholm 5-växlad rakskuren Dogring låda, 2 olika slutväxlar finns, nygenomgången. Maila ring för mer info, kan ta inbyten men kontantaffär föredras.. Nyare sporthoj fr -04 och framåt eller normal bil eller nåt annat kul är tänkbara inbyten, kom med förslag. Denna bilen har potential att gå ruskigt snabbt på bana med rätt förare. Pris: 199tkr kom med bud, eller bytesförslag. Mvh Christffer Evers evers_racing@hotmail.com 070-8845236
_________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
|
bilen har verkligen ALLT som jag önskar mig ..
synd bara att jag inte har pengarna till den ..
men har du kvar den när jag väl skrapat fram kulor i den kalibern så vill jag ha den
mvh ahlis _________________ Erik Ahlström bruksbilsrejsing är min grej
|
![]() |
SÄLJES
|
4921 besök totalt |