Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1739 besök totalt |
Örebro läns museum
Nån som har varit och tittat? http://www.orebrolansmuseum.se/Ronni _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Varför nämns hans körningar i sportvagns VM så sällan, han var ju verkligen stor inom det.
![]() Jag tycker det är ofta när man läser artiklar om Ronnie som det inte berörs med ett ord om hans körningar i sportvagns VM för Ferrari. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
På hemväg från Gotland tog vi en omväg via Örebro och tittade på utställningen. Är ni i närheten ska ni definitivt kolla in den!
Några bilder blev det också: Andäktig uppställning bredvid Marchen han körde 1976: ![]() Frågesport: Bilden i bakgrunden, var är den tagen och vilket år? ![]() Jag (till höger) ramlar nästan framlänges när jag ska kika in i sittbrunnen på Lotus 72:an...(den var larmad...) ![]() ![]() Trevlig utsikt, svart och guld är fantastiskt snyggt! ![]() ![]() Ett litet oljeläckage? Enligt uppgift är Lotusen orenoverad, dvs i samma skick som när Ronnie körde sista loppet med den i USA:s GP 1975... ![]() ![]() Loppet som aldrig blev av, när både Ronnie och Gunnar Nilsson (i cancer) avled året innan dog motorsportintresset i Sverige. ![]() ![]() ![]() Lennart: det fanns foton på när Ronnie körde Ferrari och BMW, tyvärr tog brorsan inga bilder på det... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Kul att få se lite foton från utställningen, jag ska åka upp till Örebro en av dom närmaste veckorna för att se på utställningen. ![]() Då kan jag se korten från när han körde Ferrari sportvagn. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Äsch, det var väl nästan straffspark för dig... ![]() ![]() Man kan också ta det på uteslutningsmetoden. Det loppet var väl det enda som Ronnie körde på Spa i Formel 1. Sista loppet på gamla slingan kördes 1970 och Ronnies första år i Formel 1 var 1970! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
||||
Överkurs är ju då att Ronnie var anställd av March men via en abrovinkel i kontraktet (det var ju Max Mosley som var stallchef!) hamnade hos Colin Crabbes skräpstall som hette 'Antique Automobiles'. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Var uppe i Örebro i går och såg på utställningen, den var verkligen se värd.
![]() Det var roligt att få komma så nära Lotus 72:an. Filmen dom visade om JPS 1973 var också bra. ![]() Jag läste att det hade varit 18000 besökare fram till förra veckan. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Filmen heter "If you're not winning, you're not trying" och är väl producerad av John Player Special? Jag har den på video och jag tror att den fortfarande går att få tag på, t ex hos www.dukevideo.com _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Hade funderat på att köpa den, men nu när jag har sett den behöver jag inte det. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jag har nog sett den tio gånger! ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Nu går det att beställa den nya boken om Ronnie:
http://www.automotorsport.se/reporta _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1739 besök totalt |