Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11648 besök totalt |
Re:
Breggren där håller jag med dig, visst är det tvärt om på många sätt, men då kan man räkna med att det oxå är väldigt, väldigt långt bort från de tider vi pratade om här kring 7.50 fullt SA varv, vi menar nog samma sak i slutändan kanske. Nog visar HvS att en 997 GT3 RS vräker omkull en 996 GT3 RS så fort han åker på en banan där han vågar använda det som finns tillhands i 997an. Jag skulle oxå säga att i rätt händer så är även en 997 GT3 RS snabbare på ringen än 996 GT3 RS, men de lär va få som verkligen kan skilja dem åt på ringen gällande extremt erfarna förare. Likväl om man ser till en extremt oerfaren förare så har de en fördel i en 997 mot om de skulle åka 996, precis som du säger. Nog upplever den stora massan en 997 som lättare än 996, till trots för att jag personligen tycker myten om svårkörda Porschar gennerelt är extremt överdriven. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
Re:
Kunde inte sagt det bättre själv (förutom det där sista ang. myten ![]() ![]() ![]() _________________ Gustav Berggren |
||||||||||||||
Re:
Dags att byta Beemern?? ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||||||
Re:
Hmm..... med en DSG-låda, vore väl våran fartglade Gaute sugen trots allt.....? |
||||||||||||||
Re:
Ja de är ju inte en dag försent att Porsche får sig en riktig låda ![]() Att Porsche CGT kom med vanlig låda är väl en av Porsches större prestige förluster på senare år ![]() Porsche är kul, men hur kul är en 997 GT3 RS när väl nya CSL kommer, den som lever får se. Magnus kommer du oxå ner till ringen 12-14 april? Vi verkar ju bli ett jäkla gäng ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
Re:
G, förhandling pågår för min del ![]() ![]() ![]() Det behöver kanske inte vara tyskt stål!??! Eller? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||||||
Re:
Du kommer loss hoppas vi ![]() Nissan 1750kg GT-R spöar 997 GT3 runt Bedford med ca 1 sek(samma förare). Allt är inte vad det en gång var, numera går uppenbarligen tunga bilar som GT-R riktigt fort runt t o m en kort bana. Undrar om fler än jag har uppmärksammat vilken enorm bil GT-R är, den slår ju t o m en Z06 på strippen. wow ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
Re:
Man kommer dock aldrig ifrån att en 997 GT3 RS är baserad på en vanlig 911. ![]() ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||||||||
Re:
En "vanlig" 911 skulle jag nog alltid vilja påstå är aningen mer speciell än en 3-serie ![]() Skämt å sida, tycker CSLen e grym, har alltid varit förtjust i den ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||||||||
Re:
Philip, du har en poäng. De egentliga enda felet med en CSL är väl att den är baserad på en vanlig 3 serie. Dock ser det ut som om just dessa 3 serie(CSLer) verkar stå sig hyggligt i pris vs annat från M department, vilket får ses som unikt kanske. I övrigt, en Porsche är ju alltid en Porsche ![]() Det lite tråkiga med GT3 är väl att det närmast får ses som en dussin bil vs CSL. Men för den stora massan som ser en CSL är det ju ändock en ännu större dussinbil då de flesta tar den för en vanlig 3 serie skulle jag tro. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
Re:
Kan bli riktigt spännande att se tider på nya ZR1, har sett lite filmer på Youtube när de kör bana med den och den ser grymt snabb ut. |
||||||||||||||
Re:
Absolut, CSL verkar stå sig bra i pris o det borde ju tyda på att det är en uppskattad bil ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||||||||
Vilket jädra snack! Ni verkar ju helt glömma tider som tester givit i nått fånigt resonemang som skall betyda att "igentligen" är det inte så....
Tacka fan för det, han är ju anställd av Porsche. Kan väl inte gå ut och klaga på nya produkter.
Nej för sjutton, tvärt om. 996GT3RS är en limited edition med 600 bilar. 997an är en serieproducerad bil. 996an har vesäntligt fler förändringar gentemot samma GT3. 997 GT3RS är en breddad GT3 där entusiasterna tycker Porsche kunde ha gjort vesäntligt mer, för att kalla den för RS. Vilket troligtvis kommer att visa sig i andrahandsvärdet framöver. Redan idag finns det väldigt mycket 997 GT3RS på begagnadesidorna. All kan inte vara ringrunkers som måste köpasig en GT2 för att bli snabbare.
Det är ju precis tvärt om!
Det bästa som skrivits i denna tråd! Tyvär verkar det som vi alla "försvarar" det vi har. Kan bara förtydliga det jag tidigare skrivit att jag tycker 997an är en bättre bil, men 996an är mera en entusiastbil. Jag vill gärna ha en 997. Men det kanske kunde räcka med en GT3. _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||||
Re:
Stefan jag tror du missat att 997 RS kom in lite drygt 0.7 sekunder snabbare än 996 RS runt SA supertest på Hockenheim, om vi nu ska hålla oss till ett test som referens ![]() 911 GT3 (996) Mk1 1.14,9 min 8.03 min 08/99 (ej R-däck) Med r-d i paritet med CSL gällande ringen. 911 GT3 (996) Mk2 1.13,2 min 7.54 min 06/03 (ej R-däck) Med r-d skulle den va snabbare än CSL. 911 GT3 RS (996) ** 1.11,8 min 7.47 min 03/04 911 GT3 (997) ** 1.11,7 min 7.48 min 07/06 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07 M3 CSL ** 1.13,5 min 7.50 min 08/03 _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
Re:
och 996RS är 0,5 sek snabbare till 200 och 1,0 sek snabbare på Nürburgring. Nu klyver vi hårstrån ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||||
Re:
och en vanlig 911 är i rakt nedstigande led besläktad med en VW ![]() och en förare vi alla känner är i samma veva rakt nedstigande besläktad med ADAM. Så det där med gammal teknik behöver inte alltid vara något sämre.. ;-) _________________ Bo Wihlborg |
||||||||||||||
Re:
Äsch, bara lite XEM (Eksem) från Ringen ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||||||
Re:
Ja så kan man väl kalla det. Micke jag fick vattenplaning, på väg ner i Tiergarten, således på rak vägsträckning. Klippte därefter gräset vänsterkant Tiergarten(det är brett där nere, rätt ställe att plana på) så egentligen borde Nurburgring betala mig för utfört trädgårdsarbete ![]() ![]() Hade turen att bara smeka Mr Amcro i 4m, dock tog jag även och pinkade in reviret på en 4m planka som låg ovanför oxå, således blev det 8m totalt + 2st bultar= 375 euro för räcket. Streckenkontrollen killarna var inte så imponerade, de sa ähhh de blev bara 8m ![]() ![]() Redan fått skadan godkännd av bolaget och jag kan upplysa om att jag inte hymlade om vart jag varit. Skrev tydligt att jag åkte ur på NURBURGRING. Personligen har jag alltid förutsatt att jag är försäkrad. De är ju därför jag valt SA sedan många år tillbaka. Åker ner igen om ett par veckor för att köra en sista sväng innan tredje knatten kommer i juni. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||
Re:
Skönt! ![]()
Med det meterpriset så vill man ju behålla det skadade armco:t. Som en trofé/souvenir att sätta i garaget eller vardagsrummet. Får man det eller? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11648 besök totalt |