| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vad väger en "lätt" 15"-fälg?
|
23 besök senaste veckan (9370 totalt) |
|
Är på jakt efter fälgar till r-däcken. Lätta fälgar ska ju vara bra säger ni, men vad väger en "lätt" fälg då? Har nu hittat ett par lackskadade bbs-fälgar som väger 7,3kg/st. Är det bra eller kan man hitta lättare om man bara letar runt lite? Hade inte tänkt ge mer än 1000kr. _________________ /David Johansson |
||||
|
6,5kg skulle jag säga vara en liten gräns för "lätt" gjuten 15x7". Gamla OZ Superleggera väger ca 5,0kg (och kostade ca 1700kr nya).
Men lätta fälgar kan ha lite mindre styrka också (och det finns de som är tunga och svaga också). |
||||
|
okej.
Men inte får man ett par sånna fälgar för runt 1000kr? Dessa bbs-fälgar jag hittat nu ville han ha 1000kr för, tyckte det verkade rätt okej även fast dom var kassa i lacken och måste lackas om. Eller vad säger ni? Vad väger en 15" plåtfälg normalt? _________________ /David Johansson |
||||
|
Wipe kolla mina braid fälgar dom är 15 tum och väger 5kg kostar 1700 styck.jag gissar att du ska ha dom till riskokaren?
_________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||
|
Re:
okej, fast 1700kr/st är nästan det dubbla mot vad jag hade tänkt ge för 4st
Men ska jag slå till på dessa som vägde 7,3kg/st eller är dom tunga? Jag kanske inte kommer hitta nått lättare med min budget? Jepp, dom ska sitta på riskokarn. _________________ /David Johansson |
||||
|
Re:
det är ju svårt att hitta tokbilliga om man vill ha lätta och rally typ av fälgara. _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||
|
om budgeten är 1000kr per 4 hjul så ska man väl vara tokglad om man hittar ngt som iaf är vettigt, tex 7,6kg BBS som sitter original på div BMW:s tex.
Mao ett jättebra allternativ. Ska man börja finlira med toklätta hjul kommer det kosta. Basta! Lägg dom pengarna på ngt du märker och där det ger mer skillnad i prestanda. |
||||
|
Re:
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
okej men det var typ nått sånt jag ville höra. Då slår jag till på dom där bbs'arna jag hittat som vägde 7,3kg.
Det är ju till mina r-däck som jag letar fälgar. _________________ /David Johansson |
||||
|
Annars kan du få sprillans nya 15x7" på endast 5.4kg för under 1200kr/st, tillkommer dock frakt då.
http://www.rarerims.co.uk/alloys_sub Men kanske inte finns med rätt bultcirkel? |
||||
|
Re:
Dom där va faktiskt jävligt snygg också! Men det går inte in i budgeten. _________________ /David Johansson |
||||
|
http://wheelweights.net/ På den här sidan du kan se hur mycket väger nästan alla lätta fälgar.
_________________ Saud omerovic |
||||
|
Re:
Bra sida. Men då ska man veta vad fälgen heter också eller vad den kommer från för bil. _________________ /David Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
23 besök senaste veckan (9370 totalt) |