Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (4968 totalt) |
Re:
Ja tack ![]() |
||||
HotHatch är nice och denna gillar jag http://www.blocket.se/li?ca=23_11_s&
|
||||
misstänker att du även har sådana konstiga brukskrav så som barnvagn osv ska gå att få in i bilen?
Då är allt vad halvkonis att glömma.. e36 sedan har halvbra bagage (och bra banåkar egenskaper) annars ser jag bara m5 klassen som ett alt. Eller gör som jag..en v70 som bruksbil och en dyrare kulbil sidan av. Garage plats går alltid att fixa ![]() _________________ Pelle Persson |
||||
Re:
om man ska åka nåt från den koncernen vill jag ha 4-hjulsdrift typ R32 eller S3, trist att S3an bara har 3 dörrar... men en R32 lockar helt klart. Tyvärr utanför beviljad budget ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Re:
Har till och med provat med barnvagnen i en sån, får plats men inte så mkt mer ![]() Mkt synd på avsaknaden av diffbroms bara ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Re:
Hittar faktiskt ingen M5a i vettigt skick. (Ingen E36 Limo heller för den delen...) _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Re:
Union Lido allt som oftast och det innebär med tält osv. Börjar tro att det blir svårt att kompromissa men lösningen med 2 bilar är inte aktuellt just nu tyvärr. Vill bara köra någon enstaka träff per år och det borde gå att fixa nåt? Provade nya STIn i förra veckan, synd att man inte har mkt pengar ![]() Lekte lite med min fars STI på vägen dit och den är inte rolig att åkå långt i... Bullrar och är stötigare än min gammla E30 med Ganska tufft chassi... Sen ska vi inte prata om bensinåtgången ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Skoda octavia RS? (välj kombin så kan du få plats med både packning och barnvagn.)
Jag hade skippat sån där fjollig bensinmotor utan vrid och satsat på diesel ![]() RS med 170 hk dieseln duger att leka med på bana och rulla snålt landsväg med utan att avstå prestanda, även om den är fwd och kräver samma hårda attack på bana som en 4wd för att inte kännas så understyrd i böjarna. Lite mycket vägljud på landsvägen kanske, men inte värre än Japsarna och Golfen. En beggad 9-3 2 liters Aero SportCombi är inte heller så tokig kompromiss, lite mer lättfotad och komfortablare än Skodan. (nej min är inte till salu...) Alfa 156 låter också rätt. (Men, men mina alternativ är ju fwd allihop. rwd = lika med BMW i dessa sammanhang, dåligt urval kanske) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Re:
Med tanke på hur snabb bilen är orginal, kan du ju räkna ut dess potential, oreo har ju monterat diffbroms på sin och vad jag förstod kostade det inte mer än 10 kkr, känns som en rätt liten investering i sammanhanget... ![]() ![]() |
||||
En trevlig kille jag pratade med för ca 10 år sedan ansåg att Porsche 944Turbo var den ulitimata bilen så länge han bara hadde ett barn! När hans första barn bara var lite mer ett halvår gammal så så drog hela familjen på blisemester till Italien!!!! funkade enligt uppgift aldeles utmärkt!
_________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||||
_________________ Kaj H-G |
||||
vad har du för budget och vad får den kosta i drift?
Utan att veta det: * Skoda octavia RS som du fixar lite mjukvara och chassie * Evo 9 * RS4 (B5 / B7 om pengar finns) * BMW 330 (bensin/diesel), går fantastiskt med ett chassiekit * Mercedes C32 edit: Tror evo 9 går bort om du ska åka med familjen på semester till italien, eller så får du handla 4 hörselkåpor med intercom _________________ Henrik Troeng |
||||
_________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||
Re:
Shit va jag tycker S60:n är ful, nästan lite missfoster. |
||||
Porsche 911 (passar j.v bra i innerstadsmiljö
![]() Har sett att det funkar, kan även fixa så att du kan prata med familjefadern. Han kommer att hålla med. Svansmotor och på drivande hjul ger i alla lägen fäste oavsett underlag (bra i snöslask) Chassit "kan inte" rosta... Och modellen är beprövad och är driftsäker. Barnvagn får plats, välj bara rätt modell. Dvs. man ska inte ta den frugan vill ha utan den som Porsche vill ha. Då får man även in väska med tillbehör. Barnstolen sitter som gjuten i baksätet och när barnet blir större få han/hon flytta fram. Risken är han/hon är inte vill flytta från motorn. Men det är en chansning du får ta. och tänk så mycket roligare det är att köra på alpvägar eller för den delen alla vägar, än om du kör omkring i en...volvo. ![]() Övrigt grillen får även plats om det är så att ni vill stanna längsvägen och grilla. glömde även att nämna att halvburen lätt även den kan vara på kvar på plats... så att du/familjen kan ha kul på helgerna. ![]() Så varför kompromissa... allt handlar om förtänksamhet (13 bokstäver) och lite logistiskat tänkande och hur väl planerad bilen är i grunden ![]() Själv åker jag 2+2bil och får utan problem, enl. mig, in frugan och två barn. Motorn sitter fram i min "mitt motorbil" Mazda Rx7, då får jag njuta mer av sången. Jag kan även här rekomendera denna modell. ![]() ![]() ![]() /nrPorsche 911 (passar j.v bra i innerstadsmiljö ![]() Har sett att det funkar, kan även fixa så att du kan prata med familjefadern. Han kommer att hålla med. Svansmotor och på drivande hjul ger i alla lägen fäste oavsett underlag (bra i snöslask) Chassit "kan inte" rosta... Och modellen är beprövad och är driftsäker. Barnvagn får plats, välj bara rätt modell. Dvs. man ska inte ta den frugan vill ha utan den som Porsche vill ha. Då får man även in väska med tillbehör. Barnstolen sitter som gjuten i baksätet och när barnet blir större få han/hon flytta fram. Risken är han/hon är inte vill flytta från motorn. Men det är en chansning du får ta. och tänk så mycket roligare det är att köra på alpvägar eller för den delen alla vägar, än om du kör omkring i en...volvo. ![]() Övrigt grillen får även plats om det är så att ni vill stanna längs vägen och grilla. glömde även att nämna att halvburen lätt även den kan vara på kvar på plats... så att du/familjen kan ha kul på helgerna. ![]() Så varför kompromissa... allt handlar om förtänksamhet (13 bokstäver) och lite logistiskt tänkande och hur väl planerad bilen är i grunden ![]() Själv åker jag 2+2bil och får utan problem, enl. mig, in frugan och två barn. Motorn sitter fram i min "mitt motorbil" Mazda Rx7, då får jag njuta mer av sången. Jag kan även här rekommendera denna modell. ![]() ![]() ![]() ![]() /nr _________________ Rikard Niva |
||||
Jag skulle kolla närmare på Mazda MPS modellerna. Båda har 260hk, 3an FWD med diffbroms och 6an är AWD.
http://www.blocket.se/li?ca=9_s& _________________ Nicklas Jäderlund |
||||
Tack
Ett stort tack för alla sköna tipps och idèer! ![]() Har funderat en hel del och förhoppningsvis hittat ett bra objekt, inte så spännande som många av förslagen men välbeprövat av bla forumägaren... Ska kika på en (förhoppningsvis) fin M3 sedan -97, 4 dörrar, plats för massa bagage (nåja...) och en mkt trevlig motor. Inte heller jättedyr så det blir pengar över till banleksaker! En stark anledning till att det troligen blir BMW igen är dom trevliga banträffarna med BMWSC! Håll tummarna för att det blir affär _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Re:
![]() ![]() Edit: Hur har det gått med M3-köpet? ![]() _________________ Henrik Andersson Peugeot 405 GRI -88 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (4968 totalt) |