Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Kolvar från Formel1 motor !!
3242 besök totalt
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261


Trådstartare
S: Kolvar från Formel1 motor !!

Jag har fått tag på ytterligare en uppsättning formel 1 kolvar, detta är antagligen dom sista som kommer gå att uppbringa

Kolvarna kommer ifrån Arrows & dom satt i deras motor år 2002

En mkt häftig grej för den motor & f1 intresserade, hela kolven är ett ingenjörsmässigt mästerverk, till varje kolv medföljer också en uppsättning kolvringar.

Kul grej att ha i bokhyllan eller på skrivbordet, ALLA med minsta lilla motor intresse kommer pilla nyfiket på dom..

Kolvdiameter: 9 cm

Tjocklek: 3cm

Vikt 234 gram

Pris 550 kr /st.

Jag har bara ett litet antal så först till kvarn gäller, skicka PM








_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



ja det är inte mycket överflödigt material på dem inte... thumbs up

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261


Trådstartare
Re:

Miataninja skrev:
ja det är inte mycket överflödigt material på dem inte... thumbs up


Näe inte mkt...

Dom är skrämmande lätta när man jämför dom med vilken "normal" bils kolvar som helst, har min Lotus Esprit motor isär plockad just nu å tom dom extrema kolvarna känns som järnskrot i jämförelse.


_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



Jag har en kolv, skulle vilja ha 3 till och bygga en vass fyra

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261


Trådstartare
Nu har jag 4 st kolvar kvar !!

Så passa på nu, för detta är nog sista tillfället att få tag på en äkta F1 kolv, utan att betala 2-300 £ !!


_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Re:

CARGASM skrev:
Nu har jag 4 st kolvar kvar !!

Så passa på nu, för detta är nog sista tillfället att få tag på en äkta F1 kolv, utan att betala 2-300 £ !!



Du har PM!

Jag köper en kolv!

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8284



Ni som inte har, köp en, såhär fina kan dem bli



MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Nostromo
Enköping
Här sen Jan 2008
Inlägg: 28



Jag tar en så du har PM!

_________________
Jarno Nyyssölä
E30 Touring Kompressor 500hk
www.garaget.org/Nostromo
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160



Är där fler kvar????

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261


Trådstartare
Nu är alla kolvar slut förutom en, som jag har lagt upp på tradera, så ifall nån mer är sugen av att bli ägare till en F1 kolv så kan ni bjuda på den där.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=61560889



_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



bra affär!

Lättsam affär!

Nu står den där hemma jämte Ronnie peterson




_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



de brukar komma upp på ebay för er som missat

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1503



Attans att man missade detta. Har en F1-tokig polare som fyller 40 snart, hade suttit som en smäck med en sådan här.

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Re:

Westeras skrev:
Attans att man missade detta. Har en F1-tokig polare som fyller 40 snart, hade suttit som en smäck med en sådan här.


Prova på http://www.racecarwarehouse.co.uk/smalladds/Directory.asp?ANew=Any& . . . .
Är man F1-nörd finns där säkert ngt kul..

_________________
Håkan Persson
Citera
SÄLJES
S: Kolvar från Formel1 motor !!
3242 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande