Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW M3 #SÅLD#
1, 2   >>
5367 besök totalt
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare

Tiden räcker inte till allt....just nu har jag för lite av den, blir jag med M3:an på ett smidigt sätt, är den till salu.

BMW M3 -96, ca 12.990 mil, naturligtvis importerad, men med bra historik och fullständig servicebok, Santorinblå ( Individual ) med svart läder, stora klimatautomatiken.

Skicket är riktigt bra, helt omlackad -07 på grund av att någon ville att bilen skulle vara repig

Skojigheter:

# H&R Coiloverchassi med ställbara topplagringar fram.

# STOP TECH 4-kolvsok fram med Carbotech XP10 ( nästan som nytt )

# Nästan nya skivor bak ( hålborrade Zimmerman ) med nya Ferodo DS2500 belägg.

# Helt nya Yokohama A048, 225-40-18 r-däck, på OZ Racing 18" fälgar, fälgarna har ca 500 mil på nacken, lackades svarta sommaren 2007, finns lite märken etc i lacken, men inga kantskrap eller andra skador av allvarligare grad.

# Rostfritt Scorpion sportavgassystem från katalysator

Bilen är mycket välunderhållen, med mycket gjort då bilen varit i min ägo, ny växellådsolja, ny diffolja, bromsvätskan bytt flera gånger, liksom motoroljan. Ny vindruta.

Perfekt bil för hyggligt avancerad bankörning, som är lika rolig att ta en sväng med, när den obligatoriska söndagskvällskebaben ska inhandlas.

Pris: 145.000 sek

Tel 0707-229057 mail: martin.spetz@hotmail.com

Racern:
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Ingenting förvånar längre...

Trevlig bil väntar ny ägare thumbs up

Sverige
Här sen Sep 2003

Bara tillfälligt

och den som köper bilen av Martin - se det som en investering med potentiell avkastning. Traditionen säger att han försöker köpa tillbaka den inom inte alltför lång framtid. Det är nog bara att håva in.

Peo.

Yamaha R1 2002 - banhoj -såld
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005

Finns orginal fälgar kvar också eller bara 18"?

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Re: Bara tillfälligt

PeOR skrev:
och den som köper bilen av Martin - se det som en investering med potentiell avkastning. Traditionen säger att han försöker köpa tillbaka den inom inte alltför lång framtid. Det är nog bara att håva in.

Peo.

Tänkte precis fråga hur länge det kommer dröja innan bilen köps tillbaka efter ev försäljning

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

Jobbar man som bilsäljare blir man lätt lite skadad....

om någon är riktigt sugen på denna kanonbil gäller det att slå till snabbt, hinner säkerligen ändra mig snart... !!

thoern skrev:
Finns orginal fälgar kvar också eller bara 18"?

Har inte orginalfälgar kvar tyvärr, funkar förmodligen ändå inte med bromsarna fram !

Racern:
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004

Du har pm

BMW 540i xDrive -21
BMW 120i -26
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

BMWRickard skrev:
Du har pm

Go for it!

Stockholm
Här sen Maj 2003

Re:

BTG skrev:
BMWRickard skrev:
Du har pm

Go for it!

Tveka inte! thumbs up

BMW M3 E92 -10
Citera
joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003

..

Vallentuna
Här sen Mar 2003

Re:

Nicke_1 skrev:
BTG skrev:
BMWRickard skrev:
Du har pm

Go for it!

Tveka inte! thumbs up

Kan bara säga ditto, vi måste ju ha en lite snabbare taxi till ringen till sommaren...

Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Totalt OT, och ingen på rejsa ska känna sig träffad, inte här man får konstiga förslag !

Är jag trög, eller varför känns det konstigt för mig att hittills alla som visat intresse för bilen, vill "byta in" en annan bil.

Är jag en bilhandlare ? Så fort man lägger ut en säljesannons idag, ska folk byta in grejer....fattar inget, och blir irriterad.

Ex på svar:

"Är du intresserad att byta mot en Chrysler Grand Voyager LX V6 3,3 99 års modell svartmet. Bilen är nybesiktigad nyskattad nyservad. Jag har bilder att meila. Jag kan betala mellanskillnad..

M;vh ......."

Jag har en bil för mycke idag och vill sälja en.....därför lägger man ut en säljesannons....

slut OT.....

Racern:
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Bistec skrev:
Är jag en bilhandlare?

Ja.

Arvika
Här sen Aug 2006

Re:

Bistec skrev:
Totalt OT, och ingen på rejsa ska känna sig träffad, inte här man får konstiga förslag !

Är jag trög, eller varför känns det konstigt för mig att hittills alla som visat intresse för bilen, vill "byta in" en annan bil.

Är jag en bilhandlare ? Så fort man lägger ut en säljesannons idag, ska folk byta in grejer....fattar inget, och blir irriterad.

Ex på svar:

"Är du intresserad att byta mot en Chrysler Grand Voyager LX V6 3,3 99 års modell svartmet. Bilen är nybesiktigad nyskattad nyservad. Jag har bilder att meila. Jag kan betala mellanskillnad..

M;vh ......."

Jag har en bil för mycke idag och vill sälja en.....därför lägger man ut en säljesannons....

slut OT.....

forts OT...
Du ska vara glad att du inte ska sälja en Porsche...
Jag har haft min på annons och där ringer det folk och börjar med att fråga om serviceboken, servicekvitton för att fortsätta med antalet ägare och avsluta med att fråga vad de ägarna haft för yrke...!!
När de är på väg att avsluta samtalet måste man fråga om de inte vill veta hur bilen ser ut???

Väldigt fin bil har du iaf!! thumbs up

Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005

Re:

Bistec skrev:

Ex på svar:

M;vh ......."

slut OT.....

Vill du byta mot en års prenumeration på allers, en hög med grejer och lite saker? Kan inte betala mellan skillnad!

Ne men det är väl alltid så, folk vill gärna att man ska göra en dålig affär och dom en bra

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

"Vill du byta mot guld kompis ?"
Är inte det förslaget populärt längre ?

Ta det lugnt Martin, du kommer säkert att få sålt bilen inom kort. En fin pärla.
Dessutom vet vi alla att du faktiskt är bilhandlare

Östersund
Här sen Jan 2007

Att folk frågar om inbyte är väl inte konstigt.
Antingen har man inte de slantar som krävs för ett inköp av bilen och därmed behöver sälja / byta in sin nuvarande bil för att få råd med den tilltänkta bilen.
Eller så har man en bil som är svårsåld och ser chansen att avyttra den mot en annan bil.
Lite får man stå ut med om man ska sälja bil , det är ju lite av charmen med att vara "bilsäljare".

PS Ska själv iväg imorron och kolla en 1998-års M3 och kanske tar han familjens Äkta Persiska mattor som dellikvid , och sen har jag ju lite tandguld och de där hemska tavlorna som vi fick som inflyttningspresent....
Det kan nog bli en bra affär :-)) OBS Ironi , ett försök att vara lite rolig bara.

Hur som helst , lycka till med försäljningen och blir det grejer över kanske jag kommer och handlar lite bromsar och annat av dig.

Trevlig helg!

Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Bistec skrev:
Är jag en bilhandlare?

Ja.

Hmm, straffspark !?

Vet som vanligt egentligen inte riktigt om jag vill bli av med bilen, den är så vansinnigt trevlig, kanske blir den kvar....

Urban: Man ser väl olikt på saker och ting, eftersom jag själv aldrig någonsin skulle visa intresse på en bil eller något annat jag vill köpa, utan att ha råd, är det väl så jag tänker att alla "bör" göra kanske....

Kanske läge att avsluta OT här.....

Racern:
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Kan du tänka dej att byta jämnt mot min oskrapade trisslott?
Är vansinnigt sugen på banpremiären på Mantorp...

Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006

Ska vi byta grejer... ska vi byta grejer med varann???

En stekspade mot ett Gotlandsruss, ett Gotlandsruss mot ett vinterdäck, ett vinterdäck mot en M3:a!!!

thumbs up

Folk vill ha allt men har inte en spänn.
Därför rensar dom i sina garderober och erbjuder bortbytes i hopp om att göra en bra affär på sina skitgrejor.

thumbs down

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

privat verkar svårt att sälja pga av bilhandlarna har det enklare med finansiering. Erbjud det i annonsen och den säljs rent på nolltid.

SÄLJES
1, 2   >>
5367 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande