Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1642 besök totalt |
Något för Polo-freaksen?
Den här finns hos en handlare i Halmstad. Har gått 2000 mil, kostar 85 kkr och påstås ha kostat 300 kkr ny. Hittade den när jag letade ny bil till sambon och blev duktigt sugen - men det blev inte hon ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Visst! ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
den har juh inte ens plåtar på juh... Den är så billig därför att dom helt enkelt kört slut på den stackars lilla bilen på banan ![]() |
||||
jag har faktist sett bilen i halmstad den står hos en mitschubichi handlare vet inte hur det stavas. när jag såg den så har jag för mig att det var tyska plåtar men minnet är inte allt för bra. den såg fin ut iallafall sprang bara förbi den snabbt.
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Jag ska dit imorgon för att kolla på en Nissan Primera till tjejen - får väl provsitta och torrköra Polon kanske ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Mumma
![]() Passa på och kolla om den är gatreggad då Dennis (tror jag inte) ![]() Andrew: Är det en sån jag tror att det är så är maskinen 'något' vässad, matcha resten av bilen bör den nog göra i.a.f. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
den bilen känner jag igen , ja kommer inte ihåg vad ägaren hette men i allafall kan jag säga att han körde fort med den bilen , varje gång han bromsade ner på slutet av sturops raka fick jag blunda för att det kändes som om han skulle åka av, om ja minns rätt så körde han på Grupp N
|
||||
Man skulle alltså, utan att ljuga, kunna hävda i en eventuell prisdiskussion att man "hört" att den är hårt körd. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Nä, det var den inte - kul bil dock ![]() När bilförsäljaren fick syn på min miata lös han upp; han köpte en ny 1991 och gillar dem skarpt. När jag berättade att jag haft ett antal Lotusar visade han mig en Lotus Excel de har där - och bad mig värdera den - lustig säljare ![]() Polon och Lotusen var kul, men vi letar ju bruksbil till tjejen - så otroligt urtråkigt ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Säljaren nämnde faktiskt att de kört den på Sturup - och att den gick riktigt bra ![]() Det där med "hårt körd" är för övrigt ett ganska underligt begrepp, tycker jag. Jag menar, finns det någon här på rejsa vars bil inte är hårt körd? ![]() ![]() Skulle jag någonsin sälja miatan (hoppas jag kan låta bli) och någon skulle fråga "är den hårt körd?" - då lovar jag att jag ska svara "oh ja, självklart - så hårt det går!" ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Hårdkörning osv
Det där är ju en sån fråga som är helt meningslös-jag menar: OM jag har misshandlat bilen, så svarar jag naturligtvis "Nej, absolut inte, det är tjejen som har haft det och åkt i-och hon är farträdd". Samma gäller väl frågan. "Varför ska du sälja den?" om det finns någonting negativt med bilen, och man ska sälja den därför-ska då den ev köparen förvänta sig ett svar typ: "Jooo det är en spricka i toppen, och jag kommer inte att ha råd med renoveringen på 25000:- som kommer inom 500 mil" Varför ställs ens sådana här frågor? Förväntar sig folk att man ska svara sanningsenligt på allt dom frågar om? Själv så brukar jag ha så svårt att sälja bilar så dom tenderar att bli avskräckta när dom ringer: "Är bilen kvar?" "Jaaaa, det är den väl...men jag är inte säker på om jag ska sälja den bara..." Förra bilen drog jag ut på försäljningen i två år-tjejen var vansinnig varje gång hon själv finck plocka isär tvillingvagnen i molekyler för att lägga in bitarna i bagaget-%(det var en sedan)-"Men det är säkert, nästa vecka SKA jag sätta ut den till förs., jag ska bara..." ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1642 besök totalt |