Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 11648 besök totalt |
Re:
Tjaaa... vet inte faktiskt, men eftersom de omg byter ut plankor som skadats så antar jag att de skrotar de man åkt mot. Edit stål är dyrt, de smälter nog ner kanske.... Hmm hur skulle det se ut med de större souvenirerna då, typ 60-100m+ Armcro i garaget ![]() Nåväl skulle sätta min svärmor på att firman som gör allt stål jobb på ringen(Nett Sthal, om jag minns rätt) är tumme med Nurburgring GMbh och pengarna flödar både hit och dit, undrar vad Nett Sthal omsätter i Armcro jobb under ett år på ringen ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Du får gärna utveckla lite, förutom att 996an är limiterad. Upplys mej vad som gjorde 996a så speciell. Jag (som förövrigt har läst specar och frågat runt både nere på Manthey och på Porschecentrum runt om) har inte hittat några direkt "revolutionerande" skillnader. Det är intressant hur folk kan sitta och säga att det skiljer JÄTTE mycket men ingen tycks kunna förklara exakt vad. _________________ Gustav Berggren |
||||||||
Halloj
Vilket ståhej det var i den här tråden då! man ska krama varann i trafiken ;-) Jag är i dag en lycklig ägare till en 997 gt3 clubsport, min förra bil var en 996 gt3rs. Ja vad är då skillnaden? Sekunder hit eller dit var inte skälet till att jag bytte modell men själva bilarna tycker jag är som dag o natt, 996an känns idag som en gammal modell som har varit med ett tag. Den känns också mer som en race bil dvs, lätt och rå. Jag har även hört att 996gt3rs var en förbil åt 997 gt3. Samlarvärdet vinner 996 gt3rs. 997an tycker jag känns mer som en allround bil...TILLS man trycker in alla knappar. Chassi ,avgas och antisladd, allt är nu avstängt, fy f**n då känns den som ett monster, stötig med ett vrååål i avgassystemet ...vips så blev det en racerbil. 997an känns som en uppdaterad bil jämfört med 996an. Ja, vad är då skillnaden? Smaken är som baken, delad, men det här är min version! om det nu är så att 997an går lika snabbt som 996an eller tvärtom, så betyder väl det att 997an är riktigt bra byggd, med sitt kilo-handikapp mot 996an. Jag säger bara att 997 gt3 är för mej kärlek...men hade jag haft råd skulle båda stå i mitt garage. _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||||||||
Den EXAKTA skillnaden mellan 996 GT3 och 996 GT3 RS
Detta är skillnaden mellan 996 GT3 och 996 GT3 RS enligt Porsches tekniska dokumentation Engine The engine of the 911 GT3 is used in the 911 GT3 RS in model year 2004. The geometry of the inlet ports in the cylinder head have been optimised. This resulted in a new engine type, which for this vehicle is esignated M79/80. Additional information is available in the existing Technical Service Information brochures and in the Corporate Porsche Academy. Fuel and ignition system ME 7.8 Motronic control unit. The data record "GT3 RS EU4" is available for programming the Motronic control unit. Air ducts of intake air system The 911 GT3 RS has modified air ducting of intake air from the rear lid to the air cleaner. A RAM air inlet on the rear lid improves engine induction at higher speeds through ram induction. Exhaust tailpipes The polished exhaust tailpipes of the 911 GT3 RS have a ground surface look. Spark plugs The 911 GT3 RS is fitted with special spark plugs with M12 x 1.25 thread and 2 earth electrodes, which are to be replaced every 40,000 km. Transmission The G96/90 type transmission along with the complete clutch is taken unchanged from the GT3 model of 2004. Flywheel To reduce the masses of the crankgear to a minimum, a single-mass flywheel is used on the 911 GT3 RS. Chassis and suspension The chassis and suspension, including the brake system of the 911 GT3 RS, has been adopted in its basic components from the 911 GT3. In order to accommodate the higher power ratios and driving dynamics, modification of the front and rear axle wheel carriers and further tuning on the springs, shock absorbers and stabilizers has taken place. The following only describes the changes in relation to the 911 GT3. Front axle Wheel carrier The wheel carrier is a sand-cast, hollow component manufactured with torsional and bending strength. The spring strut (A) is clamped in place with two bolts. The mounting points of the lateral control arms and track rods (B) have been lowered to optimize the kinematics and the position of the lower lateral control arms. The wheel carrier is secured with a pressure plate and six bolts (C). Spring strut The spring strut consists of a single-tube gas-filled shock absorber and a spring adapted to the driving dynamics (45 N/mm). The lower, heightadjustable spring seats allow raising or lowering of the ride height as well as fine adjustment of the wheel loads. Rear axle wheel carrier The wheel carrier is a sand-cast, hollow component manufactured with torsional and bending strength. The mounting points of the lateral control arms and tie rod arms have been lowered to optimize the kinematics and the position of the lower lateral control arms. The wheel carrier is secured with a pressure plate and six bolts. Lower lateral control arm The lower lateral control arms, as on the front axle, are in two parts for optimum camber adjustment. Basic camber adjustment is carried out by inserting shim plates. Fine adjustment is still carried out via the camber eccentric. The casting is the same for the front and rear axle. However, as the rubber mountings for the longitudinal control arms are provided with elongated holes (A), the installation position is to be noted. Arrow = driving direction Rear axle side section, track and camber eccentric Because the stroke of the track and camber eccentric have been increased, the side sections in this area have been modified accordingly. The support of the eccentric is only at the front. Stabilizers The stabilizers on the front and rear axle have been taken unchanged from the 911 GT3. The position of the twist beam on the stabilizer has been adapted to the driving dynamics. Parallélisme The wheel position values have been modified to further improve the driving dynamics. To prevent excessive wear at the support points, the screw fastenings should be well loosened before adjusting. Data and adjustment values as well as position of the twist beams on the stabilizer can be found in the Technical manual. Body The basis for the body of the 911 GT3 RS is the 911 GT3 in the Clubsport version, model year 2004. Front hood The front hood is only painted on the outside and is manufactured from the material CFRP (carbon fiber reinforced plastic). The inside is finished in carbon look. The Porsche emblem is adhered on in film form. The second gas-filled spring is discontinued. Engine compartment lid The engine compartment lid is as on the 911 GT3, model year 2004. On this, the large carbon look rear wing is mounted, along with a plastic air intake scoop for ducting the intake air. Body equipment, exterior The basis for the body equipment, exterior of the 911 GT3 RS is the 911 GT3, model year 2004. The vehicle has no side airbags. Colors The basic color of the 911 GT3 RS is carrara white. Options are red or blue "GT3 RS" logo stickers applied to the doors and on the rear. The wheel centers are painted red or blue respectively. Front trim The front trim has additional openings at the top for the radiator outlet air. The air duct behind the middle radiator guides the air through the outlet in the top of the front trim. Wire mesh grilles are fitted in front of the air intakes and outlet opening. Rear window The rear window is made of plastic (polycarbonate). Rearview mirror The rearview mirrors are finished in carbon look. Seat belts The color of the seat belts is red for the carrara white/red color combination and blue for carrara white/blue. Body equipment, interior The body equipment, interior of the 911 GT3 RS equates to that of the 911 GT3 Clubsport, model year 2004. The steering wheel rim is in Alcantara sewn with red or blue thread (depending on selected color combination). Alcantara is also used on the gear lever and handbrake lever handle, sewn with red or blue thread. The vehicles have no glovebox and no cup holder. Door panel The door panels have storage compartments in place of loudspeakers. |
||||||||
Re:
Hur mycket har du kört din nya 997GT3 för att kunna utvärdera den fullt ut? Jag tänker då mest på hur ditt antisladd system funkar med tanke på att mig veterligen så finns det inget antisladd system på 997GT3? om jag fattat det rätt så finns det bara antispinn, fast det var kanske det du menade... ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||
Re:
Host ! oj va fel det blev ,Tack patrik ;-) klart jag mena antispinnen sorry!! riktiga utvärderingen kommer snart!! har nu gälleråsen på sönd, mantorp helgen efter samt ringen den 10maj sen ska jag uttala mej mera tjao anders _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||||||||
Re:
Men Anders har du gått och blivit gammal så du måste åka komfortbil ![]() Skämt å sido desto nyare Porsche desto bättre bil så har det alltid varit även om det aldrig varit svårare än nu att förbättra en Porsche. Vissa hävdar fortfarande att luftkylda Porschar är bäst..... Kommer dock att behålla min "gamla pisskur" 996 GT3RS så länge jag är begränsningen och inte bilen, så det lär nog dröja.... Men visst vill jag också ha en 997 och då gärna med tillägget RS även om jag inte tror skillnaden är så stor för oss vanliga dödliga. Tror det är rätt klokt att satsa på på en vanlig GT3 i clubsport, går kanske till och med snabbare i slalom än den bredare ny RS:en. Däremot tror jag att det är precis de milimetrarna extra bredd Porsche vart ute efter för 997 RSR för att göra den konkurrenskraftig i de stora samanhangen. Men 996 RS har redan skrivit in sig i Porsche historien och är klassiker redan nu sekunder hit eller dit. Grattis till bilen den är skitfrän med sina giftgröna fälgar.. ![]() //Tommy _________________ Tommy Andersson GT3RS |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 11648 besök totalt |