Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1248 besök totalt |
Re: Gissa den här då...
Antingen en Ford Fiesta, eller en Renault av någon typ som jag inte kommer ihåg just nu ![]() EDIT: Eller någon annan bil ![]() |
||
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Relabeling och plattformstänkande är tydligen inget nytt ![]() Man tog säkert mer betalt för Audin för det var en tjej med i reklamen ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Jag har kört en Audi 50 en gång för ägarinnan menade att det var nåt fel på den så den kändes trött. Jag hittade något fel, men den kändes väl inte direkt rapp efteråt heller.
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Åhh så läckert, sådana reklambilder ser man inte längre.
![]() Audi 50/Polo mk1 är ju en bil jag gärna hade ägt, tyvärr så har väl rosten tagit de flesta, man ser dom ju alldeles för sällan ut på vägarna... Modellen är ju så ful så att den blir häftig, det samma gäller för Polo mk2 eller 86c som den kallas. Sådana har jag ägt ett par stycken ![]() ![]() Tror att det stod 850kg(?) som tjänstevikt på mina polosar samt en effekt på hiskeliga 58hästar ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
Man kanske skulle slå till?
![]() http://www.mobile.de/SIDLYujYF0L-E.Y _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
hehe en sån kanske det går att få fart på
![]() Men då får det bli en super 90. Den har ju hela 90 hästar att leka med ![]() Fast man kan kanske klämma ner en 1,8T och quattro i den där? ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Nånstans hemma i högarna har jag Teknikens Världs test av Audi 50 från mitten av sjuttiotalet (ingen brud i bagaget där, kan jag tyvärr lova (1)). Om jag hittar den kan jag säkert rabbla spännande siffror kring prestanda och sånt...
Fotnot: Sommaren 1973 förekom det faktiskt några nummer av TV med tuttar på omslaget, men sen slog de begotta till ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1248 besök totalt |