| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Quick Steer Box?
|
4574 besök totalt |
|
Quick Steer Box?
Tjena Rejsers! Satt för några dagar sedan och funderade på hur/om man kunde dreva om styrningen på något smidigt sätt, dvs. att ett varv på ratten efter drevning skulle motsvara 2 varv o-drevat t.ex. för att då enklare kunna hålla baken "bakom mig". Började i vanlig ordning att knappa in mina funderingar på google. Hittade ett par olika varianter som gjorde precis det jag var ute efter och en intressant artikel om det hela: Artikeln Men verkar som de bara fanns att få tag i USA, och jag får inte riktigt grepp om hur allt riktigt hänger ihop, om det funkar på precis vad som, eller om det enbart är GM bilar, har inte lyckats hitta nån svensk med detta på sin bil när jag googlat omkring, bilen jag vill ha det på är en bmw (e36), inte heller detta har jag hittat. Så jag tänkte höra med er grabbar på Rejsa.nu om någon här kunde upplysa mig lite mer om det hela, eller kanske peka mig i rätt riktning? MVH Emil _________________ Emil Magnusson BMW e81 320d, e87 130i, e36 328 |
||||
|
Jag har den blå varianten...lite längre ner på sidan.
Mycket välgjord och fin ,liten pjäs.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Smart!
om det funkar alltså... Men känns som att kostnaden kanske blir densamma eller likn som att köpa en ny styrstång med annan utväxling |
||||
|
Re:
Är det på Corvetten du har länkat till i din sig? Köpt i usa? görs bara för USA-bilar?
En ny styrstång från en annan modell? för jag är i första hand ute efter 2:1 drevning, så det känns svårhittat?
_________________ Emil Magnusson BMW e81 320d, e87 130i, e36 328 |
||||
|
om kostnaden kan räknas hem beror nog mycket på bilmodell.
Är tex bilen man har populär i rallysvängen så finns det förmodligen delar för ombyggnad eller kompletta styrväxlar att hitta istället. En sån här liten växellåda kan ju vara ruggigt smidigt om man drar sig för ombyggnad för annan styrväxel av olika anledningar. Jag har själv funderat både en och två gånger på att skaffa en till min Opel. Har svårt att se att den bara fungerar till jänkebilar. Det som avgör är utväxlingsförhållanden samt kreativitet vid installation gissar jag, _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag använder den till EASen...som rattstång. Går garanterat att bygga dit på de flesta bilar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
|
||||
|
_________________ Christofer de Maré |
||||
|
ang Quicksteer
Tja, den "blå" ser liten och nätt ut. Men hur tung bil/styrning klarar den av tror du? 1000kg PV med 205:or fram? _________________ /Nicke Lindgren |
||||
|
tänkte beställa en nu, men de står på de företaget på ebay att dem bara skickar inom the US, men de är bara o beställa o dem skickar till sverige med eller?
|
||||
|
Re:
Nej. du måste leta reda på någon som skickar World wide _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Vad hittar ni saker som passar på dessa splines på den blåa varianten ? Polare som har en sån och varesig svenska, europeiska och amerikanska saker passar ej i splinesen.
_________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||||
|
Re:
Varför är samma grejer allt ca 50% dyrare i Sverige? Har de också köpt det på E-bay och kränger det vidare sen eller??
Ibland undrar man faktiskt... Grejer som i England kostar 1000 spänn säger vi, kostar typ 1600 spänn i Sverige. Tror fan att de beställer en bunt ur katalogen och sen säljer vidare det...
|
||||
|
Re:
Du får ju lägga på tull och moms och sen ska de ju helst ha lite vinst också annars är det ju inte så stor ide att hålla på. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Quick Steer Box?
|
4574 besök totalt |