Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3337 besök totalt |
Jag kommer!!!
Har äntligen fått lite bättre ordning på mina bromsar så jag hoppas att få till lite bättre tider. Åtminstone så att vissa VW-ägare blir ifrånåkta officiellt ![]() Har någon hört om några tider??? Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||||
Hmmm... Vem menar du? ![]() Jo, nog blev jag frånåkt... Hur skall jag ta in 1.5 sekunder till nästa år tro? ![]() Gratulerar till en supertid! 1:03.85 klockade jag dig till! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Tack för tidtagningen Nisse
![]() Antagligen var det att bromsarna äntligen funkade som gjorde att jag kunde slappna av lite mera och våga åka lite fortare. Sedan är det ju alltid kul att åka fortare än 911:orna, särskilt RS-modeller och gt3:or! Ursäkta om jag är tjatig men VAR??? är alla andra 944-åkare? Det känns lite ensamt ibland bland alla höfläktar!!! Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||||
Vist är det tråkigt att det inte är mer 944;or på banmötena!
Det snackas så himla mycket om trim, byta turbo o chipa mm! Men det är ingen som använder bilen så som den ska användas!!! Går dom bara i rödjusrace dessa bilar!!!? Grattis till en kanon tid Rikard! Vist är det kul o köra ifrån 964;or,996;or o Cayenner ![]() ![]() Låg bakom Cayennen nått varv i sista körpasset, o fy sjutton vad det luktade bromsar om den ![]() ![]() Puttsade även till min tid lite i sista körpasset ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Jag tycker det var rätt mycket frontmotor-Porsche på Knutan senast. Tycker det har ökat en hel del, för 4-5 år sedan kunde jag vara ensam 944 på ett banmöte. 3 st 924 Minst 5st 968 Gissningvis 10-14st 944 Detta av sammalagt ca 100 bilar, alltså runt 20% Edit: Dom två (eller ivf ett av dom) tidigare bamötena på Knutan i år så var där separat OR-grupp för frontmotorporsche, som var helt full! Men det är rätt glest med frontmotor i R2. _________________ Pär Hylander |
||||
Jo då, jag ska inte vara orättvis
![]() Men läser man på 944SV om alla trimprojekt, så blir man ju lite trött o ledsen i ögat! 99% av dom som pratar om trim där ser man ju aldrig på banmötena!? Vi skulle ju kunna vara så många fler! o vad ska man ha 3-400hk i vanlig trafik till? På bana kan man ju kanske ha lite nytta av dom i alla fall (om man lär sig att hantera dom ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Jag skulle gärna hänga med om jag bara hittar garage och biltransport.
![]() ![]() Vad gäller för Porsche-klubbens banträffar? Lite elakt att all träffinfo ligger på medlemssidorna, jag som bara kikar runt får ju inte se hur ofta och var i landet som träffarna är... ![]() ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Måste säga att jag mer eller mindre helt slutat läsa det forumet, det handlar bara om att plocka maximal effekt ur 944 Turbo och sen kör i från alla på strippen eller vid korvkiosken...lite förenklat kanske men svänga verkar dom flesta inte vara intresserade av ![]() _________________ /Patrik Rylander |
||||
Tyvärr så är det nog lite så ![]() Är inte alls lika aktiv på forumet som jag varit tidigare av samma orsak ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Nu har väl 924-or och 944-or inte så mycket att säga till om mot de GT3-or, GT2-or och 996 Turbos som frekventerar R2, i alla fall inte på Mantorp eller Gelleråsen. ![]() ![]() ![]() _________________ -- |
||||
Det är bara för att du inte kört där ännu, när du gör det så får de se bakljusen på en 944TCUP ![]() Ha det gött Fredrik! ![]() Mvh,Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Björn:
Äääh, jag och min gamla skräphög har inget bland dom stora grabbarna att göra. Jag håller ju på med Historic Racing i jämförelse med allt det nya och fina..... Dessutom sover jag dåligt varje natt nu när jag vet vad du kommer att åka med nästa sommar.... ![]() _________________ -- |
||||
En del bilar i Historisk Racing går fort så inih***te ![]() Visst åker alla GTx-förare om på rakan på Knutan, en del av dom åker fortare på resten av banan oxo, men en del åker inte fortare än min gamla 924 med 180-190 hk.... _________________ Pär Hylander |
||||
Jag tycker att Fredrik Å är lite väl blygsam när han säger att han inte hänger med gt3:or på Gelleråsen. Jag klockade lite tider senast och han var c:a 2 sek. långsammare än den gt3 som jag tror var snabbast för dagen. Detta trots att han inte kört banan så många gånger tidigare (var det 3 ggr.?). Med lite mer vana så tar du de där ynka sekunderna lätt!!! Måste också ge Fredrik C beröm för sin fina åkning på Kinnekulle!!! I övrigt så verkar det som om de flesta 944:or finns längst ner i syd, med tanke på uppslutningen på Knutstorp. Jag har aldrig kört där men tänker göra det nästa säsong! Nu gäller det bara att överleva vinterns abstinens ![]() Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||||
Turbo är nog i majoritet, men alla varianter förekommer! (Jag provade vår S2 Cab på Knutan i somras, det gick helt ok!) _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3337 besök totalt |