| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ett par Legender!
|
1212 besök totalt |
|
Derek Bell: 5 gånger Le Mans-vinnare (har jag för mig) känd även från videon "In car 956" där han kör Nordslingan på 6.30 (har jag för mig...)
Phil Hill: Världsmästare i Formel 1 1961 för Ferrari. Även vinnare av Le Mans någon eller några gånger. Ej släkt med Graham Hill. Förste amerikanen som vann VM i Formel 1. Den andre och senaste är Mario Andretti... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Derek Bell. Ingen här som har Viasat sport? Förra året visade de någon amerikansk rejsingserie där Derek Bell var rejsande "reporter". Helt suveränt!
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Jag är inte lastgammal jag heller...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Jo, jag såg ett par stadslopp. Körde han porsche, kanske? Det var nån Trans-Am-serie har jag för mig. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
_________________ --VVTS-- |
||
|
chaparall var coola bilar , om inte jag minns fel så var vingaran rörliga så de fungerade även som luftbroms , var det inte Jim Hall som ägde och drev Chaparall
|
||
|
Derek Bell var på Ringen och gasade med nån Audi RS när jag var där förra sommaren. Såg inte när karln körde (jag stod i en buske och pissade), men HÖRDE. Däcktjutet var på den där nivån när det slutat vara ett tjut och gått över till ett dovt Voossshhh
Nästa nummer av Motorsport ska ha en artikel om Chapparall. Ska jag köpa! JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Ett par Legender!
|
1212 besök totalt |