| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur mår dessa bromsbelägg?
|
2049 besök totalt |
|
Böt bromsbelägg på bankadetten i söndags och tyckte slitaget på dom gamla beläggen var lite underligt. Sista banträffen betedde sig bromsarna annorlunda på också. Tänkte därför be rejsas samlade expertis om lite åsikter om beläggen
Tycker speciellt att det lossnat bitar i kanterna och att bitar är glatta är konstigt. Min gissning är att beläggen glasserats för bromsverkan var klart sämre sista träffen. Tacksam för tankar och ideér _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
Re: Hur mår dessa bromsbelägg?
Har nog gått lite för varma för deras bästa. _________________ Roland Johansson |
||||
|
ATE Textar heter dom. Gått i flera år men bekymren kom först nu. Tror det kan ha att göra med mängden belägg kvar och att både förarna och bilen iövrigt numera är mycket snabbare än innan.
Numera är Carbotex XP8 monterade och inkörda. _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
Re:
Stor skillnad? Skriker dom? _________________ Roger Zetterlund. Cupra Ateca. |
||||
|
Re:
Gigantisk skillnad . Låter inte speciellt mycket men har bara kört in dom så jag har inte benkoll ännu. Initialbettet är något grönjävligt
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
Textar är ett bra "originalkvalitébelägg" så det är inte så lustigt om de får en kristalliserad yta vid användning på bana. Inte riktigt avsedda för den typen av körning... men det är ju XP8orna
_________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||
|
Re:
Nya har runt 11-12mm vill jag minnas och nu var det 4-5 kanske så tokslut vet jag inte om dom var. Problemen har uppstått på sista träffen bara. Har bromsat som satan innan dess. Dock inte i närheten av XP8. Nu längtar jag tillbaka till sviestad kan jag säga
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
kan de vara så att du att du kör på orginal skivorna och utan slitsning eller brorrning?
mina såg ut likadant när jag hade orginal skvior så fast då losnade beläggen ifrån plattorna... _________________ Joakim Barkstedt Bilbyggare för tillfället motorbyggare (ford) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2049 besök totalt |