Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hur gå till väga i jakt på motorer med komplett drivlina?
1000 besök totalt
AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare

Som topic lyder. Vart vänder man sig egentligen när man kollar efter motorer med drivlina? Fick denna fundering när jag tänkte på z-cars minicoopers. Dom erbjuder ju honda k20a motorer med drivlina osv. Läser man trådar om diverse seven-byggen så rekommenderas ju en mängd olika motorer, men hur hittar man dessa ?

om jag (vilket jag inte ska nu iaf) skulle vilja få tag på en honda k20a/f20c med tillhörande drivlina osv, vart skulle jag vända mig då ?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Hur gå till väga i jakt på motorer med komplett drivlina

enzodiac skrev:
Som topic lyder. Vart vänder man sig egentligen när man kollar efter motorer med drivlina? Fick denna fundering när jag tänkte på z-cars minicoopers. Dom erbjuder ju honda k20a motorer med drivlina osv. Läser man trådar om diverse seven-byggen så rekommenderas ju en mängd olika motorer, men hur hittar man dessa ?

om jag (vilket jag inte ska nu iaf) skulle vilja få tag på en honda k20a/f20c med tillhörande drivlina osv, vart skulle jag vända mig då ?

Bilskrotar i Sverige eller utomlands, kan ofta hittas via internet.

Tuningfirmor/förmedlare av drivlinor från skrotar, leta på internet...

Allt beror ju på vad du vill betala, vilket skick etc.

Nyköping
Här sen Dec 2004

Re: Hur gå till väga i jakt på motorer med komplett drivlina

enzodiac skrev:

http://www.motors.ebay.com/

Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport
BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004

Just Honda K20A2 har jag sett några stycken annonseras ut på Hondaklubbens forum.
Citera
AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Tack för svaren. Nu har jag ett lite bättre hum om vart man ska börja om det blir aktuellt !

1000 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande