| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mazda 616 coupe -74 OBS! Måste bort 9500:- Såld
|
4089 besök totalt |
|
S: Mazda 616 coupe -74 OBS! Måste bort 9500:- Såld
Bilen är ett mycket bra komplett original samlarobjekt, RX2 karossen. Skattebefriad. Besiktigas vartannat år. 4-linkupphängning + Coilovers bak (original). Mcpearson fram. Perfekt för Historisk Racing. Bilen är avställd/obes men körbar. 1,8liters förgasarmotor. Bilen behöver delvis ny lack, pga alla grovspacklade småbulor + vänster framskärm bytad till ny. Den lilla rost som fanns är vidgjord. Bra krom. Inredning något soltorkad på ovandel baksäte. Några sprickor på instrumentpanel. Beg komplett topp/insug/förg+ delar runt detta finns. Även växellåda, komplett koppling medföljer. Bromsar vidgjorda. Bilen är endast varmkörd ca 2 mil efter service (olja,luft/oljefilter stift) ryker lite vid start. Garanterat populär bil på Veteranträffar. Synd att bilen bara ska stå (jag har inte tid med den). Det sitter tidsenliga Hjulkåpor på .
Inga byten. Säljes även utomlands. Bilen finns i Malmö
Dick Tel 040 - 19 45 44, 0707 - 556 445 _________________ Dick Sjöborg |
|
En sån har jag haft, synd att jag valt ett underbetalt jobb jag älskar framför ett som jag tjänar pengar på.
_________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
|
Jepp, du hade rätt. Brorsan renoverar alternativt trimmar wankel i Skurup. Farsan har också ägnat sig åt den sysslan förr om åren, men han har inte tid numera. Firman Blennows Bil AB i Skurup tar upp all tid, de krängde Mazda förr, numera är det Kia som gäller. Så helt okända är Blennowarna inte.
616 med wankel, skulle vara något. Fast jag har bilar så det räcker, det enda jag har brist på är pengar och motorer till alla bilarna. Den 616 jag hade fick en wankel i sig och blev en folkracebil som gick bra och såldes i auktionen efter första tävlingen som var på Svampabanan. Sorgen blev så stor att jag flyttade till göteborg. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
|
Jag var inne ett tag på Wankel(RX2 kloning).
Men originalnissen i mig sa något annat. Men karossen+chassi bara skriker raktfram/bankörning med tanke på upphängningen av axlar. Hoppas på att någon ligger på en häftig motor, och behöver en cool bil att lägga den i. Eller sparar den till framtida pension. Den lär ju inte sjunka i pris. _________________ Dick Sjöborg |
![]() |
SÄLJES
S: Mazda 616 coupe -74 OBS! Måste bort 9500:- Såld
|
4089 besök totalt |

