Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1530 besök totalt |
Info-post
Hej! Jag är precis nyregistrerad, har inte riktigt kommit på en bra förklaring hur jag har kunnat missa det här forumet... Hursom, jag har en mekanisk verkstad och eftersom jag och kumpanen är bilfanatiker så tänkte jag skriva en post om att vi gärna gör bildelar (vilket vi gör nu också, men mest till renoveringar). Men var skulle jag skapa en sån tråd? Hittar inget allmäntforum som skulle passa. --Svenne _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||||
Hej Svenne och välkommen hit!
Att annonsera att man har tillverkning av delar till försäljning hamnar under företagsannonsering. Då får man göra upp med hövding Magnus Thomé om vad det ska kosta ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
ok, tack för svaret.
Måste säga, jäkla go sajt det här! Tycker att de flesta andra bilforum mest handlar om att köpa färdigt lull-lull och snygga klistermärken. Här mekar och bygger folk på riktigt! ![]() _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||||
Re:
Tycker man kan få ha nån hint om det i sin signatur ifall det är nåt man gör till självkostnadspriser för att vara hjälpsam. Har man däremot det som levebröd är det ju klart företagsannonsering. Har själv på flera andra forum i min signatur att jag reparerar och servar bilar och det har faktiskt ingen klagat på...än ![]() |
||||
Re:
Det blir alltid mer eller mindre självkostnadspris (eller minus...) för hemmapulare. Det går inte att ta vettigt betalt av hobbymekare, långt från de timkostnader som gör att en verkstad faktiskt går runt. Men det är mest för att det är kul, vi har numera verkstaden som sidoverksamhet och drar in några företagsjobb då och då så att vi kan fortsätta att göra roliga saker till andra. ![]() och självklart blir det en hel del saker till oss själva. Jag håller för tillfället på att hotta upp min gamla folkabuss med Subaru-motor, men framöver blir det nog ett sportbilsbygge igen. _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1530 besök totalt |