Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 2982 besök totalt |
Resultat F1-Indy
1 M Schu 2 Räik 3 Frenz 4 Trulli 5 Heid 6 Mont 7 Fisch 8 Wilson ...alltså däck: BmBMBMBM Mästerskap: Schu 92 Räi 83 (fortfarande chans) Mont 82 (utan chans) _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
omväxlande regn förklarar lite annorlunda reslultat och att 9 förare bröt. Bl.a. R Schu och Barri som blev avkörd (?) av Montoya vilket denne fick drive-thru för.
Det var riktigt ordelntligt spännande första delen pga regn och taktik. Boxer och TV4+ är inte så tokigt att ha ibland! ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag såg det på holländska.
![]() Min holländska är inte bra direkt så när det började hända saker ordentligt så pratade de så fort att jag inte fattade längre. Då viste man inte riktigt vem som körde om vem och vem som gick i depå. Jag kunde lika gärna ha stängt av ljudet. Men det var hemskt va de sladdade! ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Rätt skoj lopp som det ände mycket i, för mig var det tyska rtl 2 som fick visa loppet. Synd att montoya fick ett drivethru straff för den lilla knuffen på rubens.
Sen när skomakarn körde om panis var det inte gulflagg då? och mitt favoritstall sauber gjorde en hjälteinsats med bra timeade depåstop och skicklig körning som ledde till en tredje samt femte plats. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Nja, jag tyckte nog det var ganska klart att han körde om innan gulflaggen. Kanonlopp tyckte jag! Iaf första halvan. Dom rutinerade rävarna (som tex. Frentzen) kryper fram när förhållandena knasar ur. Starkt av Kimi att hålla sej på banan! Button gjorde också mycket bra ifrån sej tycker jag! Det enda man kan tycka är trist är att det hänger så jävla mycket på däcken nuförtiden .. Det blir ju Michelin som knäcker Schumachers segersvit. |
||||
Skönt att se att fler än jag är av åsikten att MS passerade innan gulflaggen. Den där pratkvarnen på TV4+ gör ju sitt till för att förvirra folk, förstås...
Kul lopp även om det minskar spänningen inför avslutningen. Jag hade gärna sett Montoyas avpetning av Barri från fler vinklar, men det såg ju ut som hans vanliga typ av körning där han hoppas att folk ska flytta sig när han kommer. Honda måste ha helt otroligt dålig koll på livslängden som behövs på en motor i F1. Hur många gånger har de brutit nu? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
oavsett om Montoya körde av rubens eller inte så tycker jag dom kan vänta och ge ett straff till efteråt i ett sånt här läge när dom kör om vm. Det är ju inte alls säkert att dom dömmer rätt i all hast och då har dom dömt bort en VM kandidat i onödan.
![]() Schumacher körde ju om innan gulflagg men inte förbi innan gulflagg. Jag vet inte vad reglerna säger. Men att den pojken skulle få ett straff är ju ganska osanolikt. |
||||
Vad är det som säger att montoya är ute? Han är ju 10poäng efter schumacher, om då montoya vinner nästa lopp och schumacher bryter är det ju lika. Vad är det då som avgör?? Är det antalet förstaplaceringar eller är det helt enkelt bara synd om schumacher så dom låter honom vinna
![]() jag är lite trött så det är säkert nåt jag har missat!! |
||||
Det såg lite konstigt ut incidenten med Rubens. Alldeles som att Rubens släppte lite ut ur kurvan innan så att Montoya var uppe nästan jämsides, för att sedan komma tillbaka och gå förbi Montoya samt stänga. Känns lite hårt att ge Montoya ett drive-through-straff i alla fall. Men, men, de kanske såg det ur bättre(röda?
![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Lustigt många negativa åsikter om MS på nätets alla sidor ikväll...
![]() Det bör vara antalet förstaplatser som skiljer förare åt när de har lika många poäng. Jag tycker nog att domsluten bör komma under körningen så att de förare som gör något galet inte stör de som kör om segern i loppet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Tråkigt att behöva se så fåniga åsikter från många håll att domarna skulle se olika på vem av förarna som gör saker. Jag tycker det insinuerar att de inte kan göra sitt jobb och det är att jämställa med förtal.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Kul race att se....
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
oj! ![]() Man kan väl få ha en åsikt och uttrycka den utan att det blir förtal? Som domare har man en utsatt position att bli kritiskt granskad - det gäller ju att fatta rätt beslut direkt annars får man pisk - det hör ju till jobbet. ![]() Men jag hörde nån av kommentatorerna (var det Eje kanske) som sa att det var en svensk domare med xx antal års erfarenhet så det borgar väl förhoppningsvis för en jämlik behandling oavsett färgerna på kläderna? ![]() Själv såg jag inte just Montoya/Rubi incidenten då jag var och satte på kaffe (typiskt, eller hur?). ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Jag har lugnat ner mig, men det är lite konstigt att det alltid är fel på domarna när domsluten är åt ena hållet...
En intressant tråd på ett annat forum: http://www.f1gamers.com/f1/bb/?a=vie _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hm, skummade den tråden lite snabbt. Jag har alltid levt i tron att den bil som är framför en annan har alltid "rätt" till linjen och bilen som är lite bakom måste då bromsa och låta den främre bilen vara framför. Utgångspunkt är lämpligtvis framhjulen. I Rubi/Montoya fallet verkade ju M ligga halva bilen bakom alltså borde han vejat? Iom. att han inte gjorde det bär han skulden till det som hände och domarbeslutet var rätt. Vad är så konstigt med det? Bilderna säger ju allt. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
På licenskursen på Knutan i våras, (där f ö föreläsaren troligen var identisk med den aktuelle svenske domaren) gjordes det klart att man ska lämna plats till varandra. Dvs ev gammal regel om "först in i kurvan" har rätt till spåret etc är inte aktuellt. _________________ Pär Hylander |
||||
Kan det vara Lars Österlind? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Håller med om att Schumacher ofta får ta en massa onödig skit och man försöker också ofta att marginalisera hans insats som förare. Det är irriterande även om man inte är Schumacherfan .. |
||||
På den licenskursen jag va på sas även att ser man en gulflagg längre bort när man påbörjat sin omkörning ska man backa av och avakta. ![]() Men MS har nog inte tagit sin licens på sviestad. ![]() |
||||
Jag tycker (har en känsla av att jag kan bli övertygad om motsatsen här
![]() Kanske leder till konstiga spårval och defensiv körning? Eller kan man lägga strecken så fiffigt att upphinnande kan gå om på utsidan om upphunnen kör för defensivt? Tex att man blir tvungen att gå innanför raceline för att skydda? Ja, givetvis ska inte linjen ligga vid apex, utan före. Hursomhelst borde det bli mindre subjektivitet inblandat i bedömningen av kurvincidenter. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Det är inte förtal om det är sant... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 2982 besök totalt |