| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart hitta monterings fästen för 6-punkts bälten?
|
4503 besök totalt |
|
Ska montera 6-punktsbälten i min Drifting bil nu när buren snart är klar,mina bälten har "hakar" så man ska använda fästöglor. Var köper jag insats hylsan som man fäster axelbanden i? Enligt SBF ska dom vara 50mm långa och 20mm o. Dom andra fästplattorna har jag hittat ca 30-40kr/st för FIA godkända. Hur har ni gjort? _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
|
Re:
Så som corsa gjort är helt ok såvitt jag vet, det har jag själv sett massor av ute på tävlingar, men det förutsätter ju att bältesfästet inte är sytt fast vilket det tyvärr är på vissa bälten. |
||||||
Kan tabort själva spännet med haken men vart köper man 3" spännen? eller ska man sprätta bort haken så spännet blir kvar? Är det godkänt att göra så? Någon som vet,vill ju inte ha sönder bälten för flera tusen. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
|
Öglor finns hos nästan alla som säljer bälten.
T.ex. här http://rallyimport.jetshop.se/ Googla på bältesöglor så hittar du fler _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Öglorna har jag redan(Följde med bältena) Är mest axelbanden jag inte vet hur jag ska lösa monterinen av pga av krokarna,är ju snyggast att ha sling runt burrören men som sagt får man klippa bort haken eller finns det att köpa separata 3" bältesspännen? _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
|
Re:
Jag tror inte att det är helt ok att sprätta bältena, men på bilden visar du ett av midjebältena. Ser axelbältena likadana ut? När jag monterar öglor, så brukar jag svetsa fast öglefästbrickan (konstigt det ser ut) i bältessträvan, med öglan pekandes framåt. Du fick väl men den gängade brickan? En sån här
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Det är axelbanden på bilderna.
Dom är lika som midjebältena. Den gängade brickorna ska jag köpa(6st) men enligt SBF så ska man montera insatshylsa i burrören om man ska ha ögla till axelbanden (sidan 22 Appendix J) Kan ju inte svetsa brickan på buren kommer se rätt roligt ut,vill hellre ha insatshylsan. Edit: en bild.
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
|
Re:
Den sitter rätt = på den delen som jag vill spara. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4503 besök totalt |