| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
väghållnings sats audi rs2!
|
1752 besök totalt |
|
hej, prövade köra lite bana med rs2an och konstaterade att väghållningen är dålig tänkte köpa coilovers från kw och slänga på bilen sen även polutrethan bussningar runt om, (gatbil därför ej delrin) även hårdare bussningar till motor,låda och diff. tror ni detta gör skillnad? även om ni vet var man kan få tag på lite stummare topplagringar. mvh alex
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Re: väghållnings sats audi rs2!
Ska du montera motor och låda hårdare borde du nog fixa fast bakre subframen också i samma veva. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
okej dennsa sitter upphängd i bussningar med bult upp i karossen antar ja? inte hemma så kan inte kolla, vet du vart man kan få tag på dessa bussningar osv till rs2? _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
kommer köra på slicks, får gratis av polaren, märke vet jag ej än, 235 40 - 17 _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
däcken var en stor anledning till väghållningen, men den kränger _alldeles_ för mkt och är för mjuk, sa även banintruktören när han åkte med mig.. (tog racinglicens) _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Det låter intressant.. om du ska optimera bilen för slicks så får du, precis som du sa, kika på nya dämpare, fjädrar och bussningar. Glöm inte heller bort dina hjulvinklar. Går dom att justera till vettiga värden på en RS2:a? Tänk också på att begagnade slicks (som jag gissar att man kan få gratis) är förbaskat svårkörda innan dom har fått rätt temperatur. Kan bli en väldigt spännande kombination med en uppstyvad effektstark bil..
(Jag skulle nog försöka köra på vanliga gatdäck till att börja med) _________________ -- |
||||||
|
okej, jadu det borde gå, mjo man får ju värma upp däcken några varv först iaf
har hittat bussningar och coilovers, dessvärr einte topplagringar som är stummare,
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Köp topplagringarna med chassiesatsen från KW, borde ju vara
finns även ställbara.
/ John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
|
Ställbara topplagringar till Rs2 utan att göra om tornen är mycket svårt att åstadkomma. Det är en ganska tråkig lösning på tornen. Topplagringar med ledlager säljer även IGMAB - gå in på sidan och kika! Värdelöst vetande: Lagringen säljs som universial - men kolla namnet på bilden! Kopia av Audi SPQ/S1 lagringen.
Själv har jag kapat av tornen och bytt ut toppen till Porsche 944 bultmönster - då har man mer att välja på! _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||||
|
vi har
ace i borås har topplagringar. tänk på att dom där chassi satserna sällan är anpassade för sliks, så ordentligt med justermån på dämparna och hårdare fjädrar än dom som följer med kommer säkert behövas. har åkt lite bana med rs2 och s2 och det är inte många chassi satser som orkar med bilen vikt, man får ha så hårda fjädrar att bilen blir jobbig på vägen. så hårda fjädrar som bankörningen kräver gör att dom "billiga" dämparna i satsen inte orkar hålla emot och bilen blir stutsig. men det går ju att bygga om vissa dämpare..... snart har man lagt så mycke pengar att man kunde köpt en riktigt väghållnings sats från början anpassad för bilens vikt och ditt användnings område. hade lätt hoppat över sliksen dom drar så mycke med sig, det går att har skapligt roligt på r-däck också med ett mildare chassi. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||||
|
om du köper ett KW clubsport kit så brukar det ingå ställbara topplagringar.
Skicka ett PM om du är intresserad, jag är åf för KW MVH Krille |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1752 besök totalt |