Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
GOTHENBURG SPORTS CAR WEEKEND
1 besök senaste veckan (3095 totalt)
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002
Inlägg: 209


Trådstartare
Det fins möjlighet för er som gillar att köra att komma in på Göteborgs enda racerbana och prova bilen kommande helg.....
Det går att anmäla sig även om det står att det är försent passa på för det är inte ofta det bjuds...
På gång
SPORTVAGNSKLUBBEN GÖTEBORG, SVKG, ARRANGERAR GOTHENBURG SPORTS CAR WEEKEND

I samband med Göteborgs Motor Festival och firandet av KAK 100 år anordnar SVKG en sportvagnsträff den 8-10 augusti som garanterat blir något utöver det vanliga! SVKG: s motto: "Ge järnet och öka successivt" är något som alla deltagare kan uppfylla vid detta tillfälle.

Efter inledande Nightrace på fredagskvällen ute vid Arken, körs Göteborgsrallyt med start på Hydromacken i Kallebäck lördag f.m. Efter en spännande tur på fina vägar genom Göteborgs omgivningar går så man i mål på Bananpiren i Frihamnen, där GMHK:s veteranbilar redan står på parad. Sedan blir det Concours d'Elegance, då träffens snyggaste bilar utses, och avslutningsvis gemensam middag.

Helgens program avslutas med Sprint Race på GKRC Team 13:s kartingbana i Torslanda på söndag. Här jämförs bilarnas fart och väghållning samt förarnas iskalla omdöme i en kamp mot klockan. När du har kollat dig trött på körningarna tar Du givetvis Dig en inomhusrunda i kartinghallen.

Ladda ner Info- och Anmälningsblankett http://www2.reab.se/svkg/anmalan2003.jpg

*************************************************************

Någon här som är anmäld?

Man är ju välkommen med vilken bil som helst och man kan anmäla sig fast datumet är passerat. Mailade min anmälan till Sprint raceet igår, väntar på svar vilken klass jag får köra .

Vore skoj om det kom fler "nya" bilar.

_________________
MVH Per Junfors
Golf MK1 | VW GTI Klubben
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002
Inlägg: 209


Trådstartare
Snabba är SVKG inte bara på banan utan även på att svara på mail, fick bekräftelse på min anmälan nu.

Jag får köra i klass Standard och anmälningsavgiften på 300:- som inkluderar en gokartkörning är betald. Nu ser jag fram emot en rolig körning .

_________________
MVH Per Junfors
Golf MK1 | VW GTI Klubben
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jag kom med trots min sena betalning igår

Ska bli mycket intressant att se vilka bilar som dyker upp där och hur liten banan verkligen är lite över kilometern lång såg jag nånstans, bil på gocartbana låter ju tight tur att bilen är liten

_________________
Peter Karlsson
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002
Inlägg: 209


Trådstartare
Ja med barbappa är vi åtminstone en Golf GTi, en Polo GTi. en Scirocco GTI och en Lupo som ska köra från GTI Klubben, det msåte väl vara fler som är intresserade??

Kan ju inte bli annat än skoj.

_________________
MVH Per Junfors
Golf MK1 | VW GTI Klubben
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Ett potent starfält Räknar självfallet med att ha den mest undermotoriserade bilen på plats, bortsett gocartarna då

Verkar ju vara en sköj grej. thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



SKITKUL!!! Trots den mest undermotoriserade bilen i sällskapet så gick det helt okej tyckte jag, understyrde inte så farligt som jag hade trott i de skarpa hårnålarna, självklart understyrde det ju lite men det fanns bakhjulsdrivna bilar som också hade en hel del problem med detta... Folk var ju lite skeptiska när vi kom ut som outsiders men efter att vi hade kört en vända så fick vi positiva kommentarer om snygga spårval och sånt, yiho Den enda 'kritiken' vi fick överlag var ju att vi körde vanliga gatdäck, R-däck körde ju alla andra på... Enligt en gubbe jag snackade med som körde idag och hade kört där många gånger så kapade man ungefär 3 sekunder på ett varv vilket är helt enormt på en sån här bana! VILL HA!

Mika (enda VW med r-däck) var snabbast med en Corrado g60, 2:a kom Filip med en Golf mk2 16V (mera utställningsbil egentligen var det nog tänkt som från början) och Junfors kom 3:a med sin Golf mk1 gti, grattis till detta!

I övrigt så vann den håriga Merca 190 csl(?):en från 58 den stora klassen, han körde 1,38(?) på 2 varv, Mika körde väl på strax över 2min och han körde duktigt bra! Killen med Mercan vann även sammantaget (Arken inräknat) där gjorde dom så att dom tog bästa rekationstiden och bästa tiden på 201m och eftersom han hade överlägstet bästa tiderna där också så var det rätt solklart ;-) Körde 7:or på 201m förövrigt... thumbs up

Blande de andra bilarna som var där kan nämnas Lotus Elise (3stycken) Renault Alpine, Lotus super seven replicor (typ 4 eller 5stycken), nån Porsche 911, Lotus Elan mm mm... Mycket trevliga bilar allihop, verkligen kul att vara med och köra där och få se dessa bilarna in action...

Sen avslutade vi hela kalaset med att köra lite gocart på banan, nåt som jag inte anser vara speciellt duktig på, Mika kör sjukligt mycket fortare hela tiden ;-) Filip fick in en riktig go snurr precis framför näsan på mig

Helt plötsligt fick man planer att gå med i sportvagnsklubben och så, dom arrangerade ju sådana här körningar ett antal gånger per år trots allt.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Här kommer en del trevliga bilder från dagens körningar

http://www.youfindall.com/blackrace/smacke/annat/2003-08-10-svkg-runt- . . . .

http://www.youfindall.com/blackrace/smacke/annat/2003-08-10-svkg-sprin . . . .

'Special' kör den vita mk1:an med mattsvarta huven, den guldfärgade Rocco mk1:an innehas av 'Mats Karlsson' och själv kör jag den lilla pluttiga röda Lupon på bilderna

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Det såg ju hur kul som helst ut!!!

Blir det en upprepning kommer jag dit!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Det var verkligen hur kul som helst tyckte i.a.f. vi

Upprepningar verkade det som att det kommer att bli, Peter Kurtén (som har dragit igång Blackrace och är ansvarig för delar av GBG's motorfestival samt medlem i svkg) frågade om inte vi kunde få låna banan nån helg och köra lite, detta skulle inte alls vara några problem verkade det som... Fattade det som att priset skulle kunna bli något nedsatt då också vilket sällan är negativt

Självklart kommer det ut trådar om en sådan körning här om det nu blir något

_________________
Peter Karlsson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Japp, mer gokart-banåka vill vi ha !
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002
Inlägg: 209


Trådstartare
Gryyymmt roligt var det ja . Lagom knixigt och det enda som sakandes var ett par riktigt däck. Prövade även på att vänsterbromsa en vända och det kändes bra men gav ingen bättre tid direkt.

Håller bara tummarna nu att vi får köra fler ggr.

_________________
MVH Per Junfors
Golf MK1 | VW GTI Klubben
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



I morgon klockan 09:00-13:00 är det dax för detta arrangemang igen, platsen är team13's gocartbana på Hisingen.

'Kul att veta info'
Längd: 1007 meter.
Min Bredd: Banan är 8 meter på smalaste stället.
Max bredd: Den är 10 meter bred som bredast.
Byggår: Banan byggdes 1983-84.
Material: Asfalt, gräs och betong.
Invigning: Hösten 1984 med Göteborgs Stora Pris
Övrigt: Internationell standard.

Hoppas på lika många trevliga bilar som sist och lika bra väder

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Rackarns! 1minusgrad ute, känns ju såå lockande att ta fram isskrapan när man ska på bilträff >

Slicksen får nog stanna kvar i garaget

_________________
Peter Karlsson
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Iskallt! Termometern hos mig visade +0.9 grader.

Jag körde som tredje bil och det var snorhalt. Tur man har uppvärmningsvarv! Bromsningarna i skuggan var inte direkt roliga...

Resultat från idag (EJ OFFICIELLA )
http://hem.passagen.se/rydquist/resultat/Resultat%20Team%2013%20Sprint . . . .

Funkar det inte skriv http://hem.passagen.se/rydquist/resultat och klicka på filen. Jag namngav den inte så smart...

Kort om förra racet, Sportscar Challenge
http://hem.passagen.se/rydquist/miata/Team_13_2003_KAK.htm

/Kristoffer

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002
Inlägg: 209


Trådstartare
Har du tiderna från förra rejset också?

_________________
MVH Per Junfors
Golf MK1 | VW GTI Klubben
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Resultaten finns nu på samma sida som de tidigare.
Filen heter Resultat GBG Motor.htm
Även här gäller att det är en icke officiell lista.
Själv körde jag på original däckstorlek denna gång - mao är 205 bredd värt 1.5 sek per minut mot 185 bredd...
/Kristoffer

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Det blev ju riktigt bra väder till sist vilket jag inte riktigt trodde när jag begav mig hemifrån, så testet av bättre däck uteblev

Samma setup på bilen som senast, dock något lägre vikt på bilen (-40kg?)p.g.a. något bantad stereoanläggning mot tidigare gjorde att bilen vägde 940kg utan förare.

Jag körde 5 sekunder snabbare än senast och om jag inte får sålt bilen tills nästa säsong (vilket jag hoppas) så MÅSTE det bli ett inköp av nya bra däck istället för dessa sunkiga hankook ventus 195/45-15"... Men faktum är att jag tyckte att det greppade över förväntan, men jag körde ju ut ungefär i mitten av startfältet, men då var det fortfarande lite fuktigt på banan på de övre ställena mot skogen till.

Det var minst lika kul som förra gången, men jag var inte riktigt nöjd med körningen, bromsade på mig redigt 2 gånger >

Här kommer det lite bilder som Marcus 'smacke' Maehlum (körde Esther seven) har tagit. http://www.youfindall.com/blackrace/smacke/blackrace/bilder/2003-09-28 . . . .

Kristoffer R: Har fått reda på att det kommer att bli en konbanekörning på den sk. 'Rädden' ute vid Eriksberg (räddningstjänstens övningsplan 500m från köpcentrumet) den 11:e oktober om det kan vara intressant?

_________________
Peter Karlsson
Citera
Inför träffar
GOTHENBURG SPORTS CAR WEEKEND
1 besök senaste veckan (3095 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande