| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Chevette HSR 2,3L 16V Motor.
|
1146 besök totalt |
|
Hej. Jag har kommit över en lite udda motor som jag tror kan passa min Lotus Excel SE. Bilen är er riktig goding med bra ballans och underbar väghållning, men lite för klen motor (160hk-1150kg). Maskinen som jag planerar att lägga i är en fabriksbyggd rally motor från en Vauxhall Chevette HSR på 245hk. Motorn ligger här hemma men jag vet inte så mycket om den. Jag behöver veta både historia och tekniska data om motorn, så vet ni något så skriv. Det som jag vet är det som jag ser. Stålblock (strongblock) 16V topp (aluminium) Väldigt fint bearbetad vevaxel, stakar och Cosworth kolvar med väldigt tunna ringar. Motorn påminner väldigt mycket om Lotus 907-912 motorer men är på 2,3L (rak 4 lutad 45 grader). Är tacksam för all info som jag kan få. MVH Patrik. _________________ patrik nilsson |
|
He he Johan!
Det Patrik söker här e nog lite info om en Vauxhall motor hurvida den delar spec med övriga motorer och vad man kan göra med den. Lycka till Patrik! / Tino _________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1146 besök totalt |