Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 78 besök senaste veckan (23608 totalt) |
Hello, jag tror vi ska hålla oss till att säga Juni bara..
![]() Dörrarna är inte något extrem-lättade utan jag har helt enkelt sågat ur all plåt inåt cupén. all vev-mekanism är borttagen, sitter plastrutor nu. På förarsidan är dörren täckt intå med en tunn aluplåt. Nyckellåset är oxå borttaget på passagerarsidan. Vet ej faktiskt vad bilen väger, borde väl släpa den till en lämplig våg eller låna utr. Det som bör bli klart till våren är ; # tankinfästningen ska förstärkas ytterligare # bygga en bra batterilåda, under bilen, där originaltank sitter annars, funderar på att använda mig utav optimabatteri.. ///vh Peter |
||
Re:
Har du någon koll på hur många kilo du sparade genom detta urkapande av dörrarna? //A _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||
Re:
Tyvärr.. det har jag icke. |
||
Re:
# tankinfästningen - KLAR Batterilåda, har lite ändrade planer... tänker ha batteriet inne i kupén,.. jag letar med ljus och lykta efter batterilådor som uppfyller SBF's krav. "TR 5.21 Batteri Batteri(erna) måste vara säkert fastsatt(a) och täckt(a) för att undvika kortslutning och läckage. Om batteri(erna) flyttas från sin originalplacering, ska det/de sättas fast i chassiet i en övre och en undre metallram förbundna med minst 2 st. 10 mm. bult. I chassiet ska underramen vara fastsatt med min 4 st. M8 bult. I varje skruvförband ska monteras en förstärkningsbricka med en tjocklek på min. 3 mm. Och en yta på min. 20 cm2 Batteriet ska inneslutas i en låda av ej ledande material. om batteri(erna) placeras i kupéutrymmet (i de klasser där så tillåts) eller i bagageutrymmet på en tvåvolymsbil, är det endast tillåtet bakom bakre delen på framstolen(arnas) tänkta tvärlinje. I detta fall ska batteriboxen vara vätsketät och avluftas med en slang som sträcker sig utanför kupéutrymmet, se skiss 255-10 och 255-11" Tips på färdig lämplig lådda? eller bild på hur man löst det i andra bilar i kupén..?! mvh Peter |
||
Tack Bert för den mkt fina lådan
![]() ![]() ![]() Har monterar Millway distansblock, hjulen sitter nu mer rätt i hjulhusen och med tjusig camber ![]() ![]() En bild på mina magnesiumhjul med bättre beg Dunlop.. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ett par bilder från Gelleråsen i onsdags:
![]() ![]() ![]() EDIT: fotograf: Mats Sundström |
||
|
||
Tog några foton på M3an idag.
![]() ![]() ![]() ![]() Jag kommer troligtvis sälja bilen, intresserade är välkomna att maila: info@petereklof.com |
||
|
||
Re:
Thnx.. ![]() ingan byten tyvärr.. men däremot kan jag tänkja mig ev sälja pärlan utan motor och låda om det kan vara intressant?.. ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 78 besök senaste veckan (23608 totalt) |