| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Montera lager på axel (generell fråga)
|
3243 besök totalt |
|
Det är väl inte fel, men du skall samtidigt ha en såpass bra passning att du måste pressa dit lagret.
om du oljar in passytorna med för stortglapp mellan lager och passyta så kan ju lagret börja röra sig på fel ställe om du har otur. Då pajar inte bara lagret OM det skulle gå sönder... _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
Jag förutsätter att passning mellan axel och lager är rätt. Det känns inte riktigt bra att ytorna är snustorra när man pressar metall mot metall... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
|
Det är inte så noga..
Är ytorna snustorra så hade du förmodligen haft ytrost på dem redan.. Se till att pressa på det rakt (och med kraften på innerringen!) vid instyrningen bara så går det bra. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Re:
De har varit infettade men inför monteringen tvättar jag dem så rena att ni skulle garva er fördärvade om ni såg mig
Lite förvånad är jag över att det trots allt låg rätt mycket partiklar inne i tillsynes rena lager... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Montera lager på axel (generell fråga)
|
3243 besök totalt |