Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-04-24 - SVKG, Vårruset, Falkenberg
<<   1, 2
6365 besök totalt
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Re:

Josen skrev:
JC skrev:
Ett par varv med Josen

http://www.youtube.com/watch?v=rYR9LPi-ec0

Tack Jonas - kör lite för hårt i chikanen vilket staffar sig lite på slutet. Måste få till den bättre

Hmm, jag vill minnas att jag höll samma spår som du och växlingspunkterna verkar också vara samma. Ändå är du eoner snabbare...

Ja just det ja, 1.6:an är lägre växlad...

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
Där kom jag med lite på film också i slutet i den gula 968:an. hade grymma understyrningstendenser vilket syns att jag alldrig riktigt kommer in till apex. ingen som har någon bild på mig?

Tycket du gick grymt snabbt - fanns andra CS 968:or där som inte kunde köra om en lite miata

Citat:
Hmm, jag vill minnas att jag höll samma spår som du och växlingspunkterna verkar också vara samma. Ändå är du eoner snabbare...

Sååå mycket snabbare är jag inte - Cybriod kör ifrån mig på rakan nuförtiden

jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

Re:

Josen skrev:
Citat:
Där kom jag med lite på film också i slutet i den gula 968:an. hade grymma understyrningstendenser vilket syns att jag alldrig riktigt kommer in till apex. ingen som har någon bild på mig?

Tycket du gick grymt snabbt - fanns andra CS 968:or där som inte kunde köra om en lite miata

Citat:

Sååå mycket snabbare är jag inte - Cybriod kör ifrån mig på rakan nuförtiden

968 är en fantastiskt lättkörd bil som e klart kompetent på bana jag har inte gjort specielt stora förändringar mot orginal endå. jag köpte bilen i höstas och detta är andra körningen på falkenberg med denna bilen. känns om 50 tider ligger innom räckhåll du blev väll inte stressad efter att jag åkt om dig efter som du snurrade på varvet efter

Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
känns om 50 tider ligger innom räckhåll du blev väll inte stressad efter att jag åkt om dig efter som du snurrade på varvet efter

Vilka tider åkte du på ?
Nej ingen fara jag provade att bromsa senare och senare för att testa gränsen lite - efter 50 m går inte alla fall

Tror Falkenberg passar 968:an väldigt väl med många högfarts-partier där understyrningen ger en trygg bil att pressa på med thumbs up

jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

Re:

Josen skrev:
Citat:
känns om 50 tider ligger innom räckhåll du blev väll inte stressad efter att jag åkt om dig efter som du snurrade på varvet efter

Vilka tider åkte du på ?
Nej ingen fara jag provade att bromsa senare och senare för att testa gränsen lite - efter 50 m går inte alla fall

Tror Falkenberg passar 968:an väldigt väl med många högfarts-partier där understyrningen ger en trygg bil att pressa på med thumbs up

Jag låg och malde runt på 52 tider kom ner som bäst på 51.5. åkte på två år gammla toyo r888 däck som är totalt slut just nu korden kom nästan fram på vänster fram däck

Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Här kommer det några bilder.

Trogen deltagare på vårruset.

Ny maskin i bilen nu denna säsongen, 2L 16v numera bör ge lite bättre kraft än de 75hk den hade från början. thumbs up

Mattias finjusterar innan åkningen, går för jädra fint den där.

'SkoterJocke' fixade och donade lite han också.

Vet inte om ägaren till den här maskinen finns här på rejsa, en rask liten bil var det.
Finns säkert andra som är bättre än mig på att avgöra vilken bilmodell det är.

Härlig blandning bilar som vanligt på dessa träffarna, här är en Speedster och en gammel-Alfa i bakgrunden.

Flärd och rejs i Torbjörns nioelva.

142an, sällan man blir Volvosugen, men vid enstaka tillfällen så!

Kontoret på Volvon.

Fullracepasset började köra, 'tjipp' och jag stod flaggvakt borta i Nyhemskurvan och därifrån är alla bilderna hämtade.

142an igen.

Peters Alfa såg ut att pinna på riktigt fint!

Full fart bort mot esset.

Josen & Torbjörns bilar får vila sig lite, sånt här väder borde införas varje banträff tycker jag!

Verkar funka himla bra den här modellen på bana.

Torbjörns nioelva igen, under vintern har det jobbats med väghållningen och r-däck hade införskaffats, detta såg verkligen ut att ha gett resultat.

Fullt hålligång i esset.

Detta borde med andra ord då vara 'jonaslarsson'.

Två sportiga kärror, go storleksskillnad.

'D5' var ute och rastade Jeguaren.

Caddylacken.

Spectre R42 hette en sån här bil tydligen.

106 rally ser man ju inte för ofta på träffarna, Mattias B var det som körde en sådan.

Mattias i M3an.

Niklas Falk med sin räser.

Dålig koll på de Japanska bilarna har jag, men detta borde väl vara en mr2?
Har inte heller nån aning om föraren håller till här, verkade gå fint båda dessa bilarna.

Det var väl ungefär det jag hade att bjuda på.

Göteborg
Här sen Aug 2004

Som vanligt strålande bilder thumbs up thumbs up Alltid uppskattat

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Barbapappa skrev:

Maciek: 142:an gick bättre än väntat, 2,9L b20! I med en rödblockare istället för den suran femman...

Tog tid på den och han körde på låga 51 tider thumbs up
Sura Femman Det ska du få för

--VVTS--
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005

"Vet inte om ägaren till den här maskinen finns här på rejsa, en rask liten bil var det.
Finns säkert andra som är bättre än mig på att avgöra vilken bilmodell det är."

MGB GT Sebring exakt samma kaross som jag har , Skillnaderna mellan hans och min är drivlinan bara
Han kör med Volvo prylar och jag med MG rakt igenom
och yes , han finns på forumet;)

Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Re:

Andreas T skrev:
"Vet inte om ägaren till den här maskinen finns här på rejsa, en rask liten bil var det.
Finns säkert andra som är bättre än mig på att avgöra vilken bilmodell det är."

MGB GT Sebring exakt samma kaross som jag har , Skillnaderna mellan hans och min är drivlinan bara
Han kör med Volvo prylar och jag med MG rakt igenom
och yes , han finns på forumet;)

Undrar om det inte är Rolf Dawidzons bil. Fantastisk fin bil .

Kalasfina bilder ni bjuder på thumbs up nu blir man sugen på att köra Falkenberg igen .

Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005

Helt rätt , med mina framfjädrar

Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004

Fina bilder!

och kul filmsnutt med Josens vilda framfart!

> Det var kanske inte så slugt av mig att behålla vinter-vindrutan kvar på Sveriges snabbaste bana...luftmotståndet på Jeguaren blir ju som på ett smärre uthus då thumbs down

Men klart är annan utväxling krävs för att få till bra tider. Eller mkt högre maxvarv på motorn. En hög 54:a blev det i alla fall med den gamle. Trots avigt shortshiftande på ett par ställen och rejält tuggande i varvtalsspärren i slutet på rakan....

Har kvar nu att optimera bromsarna (har ju konverterat till skivbromsar bak i vinter så första testen på fullbromsning denna gången) så det blev en körning ännu med mycket marginaler.

Hoppas det blir fler träningstillfällen snart på bana.

Uppsala
Här sen Jan 2003

Re:

JC skrev:
Ett par varv med Josen

http://www.youtube.com/watch?v=rYR9LPi-ec0

Snyggt kört, något du kan prova eller kanske redan gjort? Är att ligga kvar längre i innerspår (Högersväng) i nyhemskurvan för att sedan dra på rakt fram uppför backen. Blir liksom en sväng mindre då. Istf höger vänster höger blir det mer höger rakt fram höger... Hjälper ganska mycket i en motorsvag bil
Hjälpte mig att kapa rejält med tid får jag bara mod skall det nog gå att köra fullt i högfartarn med ?

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
Snyggt kört, något du kan prova eller kanske redan gjort? Är att ligga kvar längre i innerspår (Högersväng) i nyhemskurvan för att sedan dra på rakt fram uppför backen. Blir liksom en sväng mindre då. Istf höger vänster höger blir det mer höger rakt fram höger... Hjälper ganska mycket i en motorsvag bil
Hjälpte mig att kapa rejält med tid får jag bara mod skall det nog gå att köra fullt i högfartarn med ?

Tack för input thumbs up , du menar ligga kvar lite längre efter krönet (vid extra asfalten) för att sen göra backen mera rak ?
Jag kan köra fullt i högern (fullfartaren) men vid träning är det gott att ha lite marginaler. Sen vet jag inte om det går så mycket fortare - blir mera 'herregud' det gick nu med med massa däckskrubb

cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Re:

Josen skrev:
Citat:

Tack för input thumbs up , du menar ligga kvar lite längre efter krönet (vid extra asfalten) för att sen göra backen mera rak ?
Jag kan köra fullt i högern (fullfartaren) men vid träning är det gott att ha lite marginaler. Sen vet jag inte om det går så mycket fortare - blir mera 'herregud' det gick nu med med massa däckskrubb

Precis det blir ett rakt spår då uppför backen med de bilar jag körde med så kunde jag plocka 30 40 meter uppför backen på de bilar som körde vanliga linjen + att all extra fart liksom fortsätter att göra nytta genom högfartarn ( om man har Cojones nog)

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

cat7even skrev:
Precis det blir ett rakt spår då uppför backen med de bilar jag körde med så kunde jag plocka 30 40 meter uppför backen på de bilar som körde vanliga linjen + att all extra fart liksom fortsätter att göra nytta genom högfartarn ( om man har Cojones nog)
Nyhemskurvan försöker jag avsluta på de "svarta" curbsen längs till höger och sen är det full pelle genom "Bettan Valley" upp mot Högfartarn. Det är dessutom mindre risk att trilla av det svarta då också...
Att min växling till fyran sker precis efter Nyhemskurvan gör det extra viktigt att inte svänga för mycket där.

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Barbapappa skrev:
142an, sällan man blir Volvosugen, men vid enstaka tillfällen så!

Hmm MEN man kan ju inte direkt påstå att den blev finare med "bodykittet".
Rejsig var den redan innan men man får väl tycka om den bara för att nu då.

Här sen Jul 2004

Fina bilder Peter!
Speciellt den på Mattias M3
i kurvan.

Citera
Eftersnack
2008-04-24 - SVKG, Vårruset, Falkenberg
<<   1, 2
6365 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande