Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 6365 besök totalt |
Re:
Hmm, jag vill minnas att jag höll samma spår som du och växlingspunkterna verkar också vara samma. Ändå är du eoner snabbare... Ja just det ja, 1.6:an är lägre växlad... ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Tycket du gick grymt snabbt - fanns andra CS 968:or där som inte kunde köra om en lite miata ![]()
Sååå mycket snabbare är jag inte ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Re:
968 är en fantastiskt lättkörd bil som e klart kompetent på bana jag har inte gjort specielt stora förändringar mot orginal endå. jag köpte bilen i höstas och detta är andra körningen på falkenberg med denna bilen. känns om 50 tider ligger innom räckhåll ![]() ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||
Vilka tider åkte du på ? Nej ingen fara jag provade att bromsa senare och senare för att testa gränsen lite - efter 50 m går inte alla fall ![]() Tror Falkenberg passar 968:an väldigt väl med många högfarts-partier där understyrningen ger en trygg bil att pressa på med ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Re:
Jag låg och malde runt på 52 tider kom ner som bäst på 51.5. åkte på två år gammla toyo r888 däck som är totalt slut just nu korden kom nästan fram på vänster fram däck ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||
Här kommer det några bilder.
![]() Trogen deltagare på vårruset. ![]() Ny maskin i bilen nu denna säsongen, 2L 16v numera bör ge lite bättre kraft än de 75hk den hade från början. ![]() ![]() Mattias finjusterar innan åkningen, går för jädra fint den där. ![]() ![]() 'SkoterJocke' fixade och donade lite han också. ![]() Vet inte om ägaren till den här maskinen finns här på rejsa, en rask liten bil var det. Finns säkert andra som är bättre än mig på att avgöra vilken bilmodell det är. ![]() ![]() Härlig blandning bilar som vanligt på dessa träffarna, här är en Speedster och en gammel-Alfa i bakgrunden. ![]() Flärd och rejs i Torbjörns nioelva. ![]() ![]() 142an, sällan man blir Volvosugen, men vid enstaka tillfällen så! ![]() ![]() Kontoret på Volvon. ![]() Fullracepasset började köra, 'tjipp' och jag stod flaggvakt borta i Nyhemskurvan och därifrån är alla bilderna hämtade. ![]() 142an igen. ![]() Peters Alfa såg ut att pinna på riktigt fint! ![]() Full fart bort mot esset. ![]() Josen & Torbjörns bilar får vila sig lite, sånt här väder borde införas varje banträff tycker jag! ![]() Verkar funka himla bra den här modellen på bana. ![]() Torbjörns nioelva igen, under vintern har det jobbats med väghållningen och r-däck hade införskaffats, detta såg verkligen ut att ha gett resultat. ![]() ![]() Fullt hålligång i esset. ![]() Detta borde med andra ord då vara 'jonaslarsson'. ![]() ![]() Två sportiga kärror, go storleksskillnad. ![]() ![]() 'D5' var ute och rastade Jeguaren. ![]() ![]() Caddylacken. ![]() Spectre R42 hette en sån här bil tydligen. ![]() 106 rally ser man ju inte för ofta på träffarna, Mattias B var det som körde en sådan. ![]() Mattias i M3an. ![]() Niklas Falk med sin räser. ![]() Dålig koll på de Japanska bilarna har jag, men detta borde väl vara en mr2? Har inte heller nån aning om föraren håller till här, verkade gå fint båda dessa bilarna. ![]() Det var väl ungefär det jag hade att bjuda på. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Re:
Tog tid på den och han körde på låga 51 tider ![]() Sura Femman ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
"Vet inte om ägaren till den här maskinen finns här på rejsa, en rask liten bil var det.
Finns säkert andra som är bättre än mig på att avgöra vilken bilmodell det är." MGB GT Sebring exakt samma kaross som jag har , Skillnaderna mellan hans och min är drivlinan bara Han kör med Volvo prylar och jag med MG rakt igenom och yes , han finns på forumet;) _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Re:
Undrar om det inte är Rolf Dawidzons bil. Fantastisk fin bil ![]() Kalasfina bilder ni bjuder på ![]() ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
![]() och kul filmsnutt med Josens vilda framfart! > ![]() ![]() Men klart är annan utväxling krävs för att få till bra tider. Eller mkt högre maxvarv på motorn. En hög 54:a blev det i alla fall med den gamle. Trots avigt shortshiftande på ett par ställen och rejält tuggande i varvtalsspärren i slutet på rakan.... ![]() Har kvar nu att optimera bromsarna (har ju konverterat till skivbromsar bak i vinter så första testen på fullbromsning denna gången) så det blev en körning ännu med mycket marginaler. Hoppas det blir fler träningstillfällen snart på bana. ![]() ![]() _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||||
Re:
Snyggt kört, något du kan prova eller kanske redan gjort? Är att ligga kvar längre i innerspår (Högersväng) i nyhemskurvan för att sedan dra på rakt fram uppför backen. Blir liksom en sväng mindre då. Istf höger vänster höger blir det mer höger rakt fram höger... Hjälper ganska mycket i en motorsvag bil Hjälpte mig att kapa rejält med tid får jag bara mod skall det nog gå att köra fullt i högfartarn med ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Tack för input ![]() Jag kan köra fullt i högern (fullfartaren) men vid träning är det gott att ha lite marginaler. Sen vet jag inte om det går så mycket fortare - blir mera 'herregud' det gick nu med med massa däckskrubb ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Re:
Precis det blir ett rakt spår då uppför backen med de bilar jag körde med så kunde jag plocka 30 40 meter uppför backen på de bilar som körde vanliga linjen + att all extra fart liksom fortsätter att göra nytta genom högfartarn ( om man har Cojones nog) ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Re:
Att min växling till fyran sker precis efter Nyhemskurvan gör det extra viktigt att inte svänga för mycket där. |
||||||
Re:
Hmm MEN man kan ju inte direkt påstå att den blev finare med "bodykittet". Rejsig var den redan innan men man får väl tycka om den bara för att nu då. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 6365 besök totalt |